• lillronya

Nova Star-tråden 6

Ännu en gång dags för en ny tråd där vi kan diskutera de fina kläderna från Nova Star!

Länk till en gammal tråd där det finns länkra till flera butiker som säljer NS.
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40651564.html

Butiker som tillkommit efter listan gjordes:
    www.busloppan.se
    www.smavi.se
    www.klkids.se

Bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m50807031.html

Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio
  • Svar på tråden Nova Star-tråden 6
  • högbergarna

Någon som haft luvtröjan i två stl på raken. Alltså typ stl 80 o 86? Sonen har en i stl 80 å den e typ nääästan för liten men jag vill inte erkänna det riktigt! :) Normalt har han stl 92-98 i överdelar. Mest stl 98. Funderade på om jag ska köpa 92 eller 98. Jag gillar när kläderna har växtmån o inte sitter perfekt från början... Hmmm

• Pink Muffin
    FL Lisa skrev 2010-03-13 18:03:07 följande:
    en fråga till er...är det någon av er som har haft problem med trycket på den nya blå t-shirten?jag tvättade min (okej sonens) första gången nu och följde självklart tvättrådet och trycket är nu helt sprucket och ser jättehemskt ut.Jag har den gamla ljusblå t-shirten med med tryck också och den är tvättad massor med gånger och det trycket är hur fint som helst.Jag gillar verkligen NS men har haft problem med många plagg nu...har iof fått hjälp varje gång så det klagar jag inte på....men kvaliten är verkligen sisådär känner jag.
    Det var jag som också hade problem med trycket på den blå tröjan! Har reklamerat den i butik och fått en ny som användes idag, men inte är tvättad än... Tjejen i min butik hade ringt NS som sa att man absolut inte fick tumla plaggen med tryck... men jag äger inte ens en torktumlare så det var inte problemet iaf! Jag hade tvättat den en gång ut-och-in på 40 grader... helt enl. tvättråden! Mitt tryck blev också helt sprucket! Får se hur denna håller. Var sugen på en rosa till dottern också, men den fanns inte i hennes stl. i butik och det känns ju tråkigt att skicka efter och behöva reklamera till webshop... Hoppas denna håller måttet nu!!
    ♥♥♥ Signe 050204 ♥♥♥ Alfred 061108 ♥♥♥ Valter 080621 ♥♥♥
  • Pink Muffin
    Kristyr skrev 2010-03-13 19:55:33 följande:
    Jag har denimshortsen och de är grymt snygga
    Jag har också denimshortsen till V och dom är ruskigt snygga!! Han har stl. 86 på sina och dom sitter perfekt tycker jag. Har köpt denim bright och army i stl. 92 och dom funkar också, men med den stl. på shortsen tror jag dom hade blivit alldeles för långa... V är 1 år och 9 månader, 83 cm lång och väger 11-12 kg. 
  • Viktorsmamma
    Pink Muffin skrev 2010-03-13 23:29:28 följande:
    Jag har också denimshortsen till V och dom är ruskigt snygga!! Han har stl. 86 på sina och dom sitter perfekt tycker jag. Har köpt denim bright och army i stl. 92 och dom funkar också, men med den stl. på shortsen tror jag dom hade blivit alldeles för långa... V är 1 år och 9 månader, 83 cm lång och väger 11-12 kg. 
    okej! {#lang_emotions_smile} 

Jag har ju en riktig liten  kortis jag, han var dock växthämmad vid födsel, 2985gr 48cm i v. 40+4. nu är han en "stor" kille på 16månader som väger ynkliga 9400gr och sist(1månad sedan) 75cm.

Så hoppas 80 passar i shortsen då jeansen i strl 80 är riktigt baggy än.

HAHA läste först "V är 9månader, 83lång och väger 11-12kg" tänkte men SHIT vilken mega bebis :P haha tröttheten tar över nu. dags att sova snart kanske?
    Viktor 26/10-08
  • Pink Muffin
    Viktorsmamma skrev 2010-03-13 23:34:55 följande:
    okej!  Jag har ju en riktig liten  kortis jag, han var dock växthämmad vid födsel, 2985gr 48cm i v. 40+4. nu är han en "stor" kille på 16månader som väger ynkliga 9400gr och sist(1månad sedan) 75cm. Så hoppas 80 passar i shortsen då jeansen i strl 80 är riktigt baggy än.HAHA läste först "V är 9månader, 83lång och väger 11-12kg" tänkte men SHIT vilken mega bebis :P haha tröttheten tar över nu. dags att sova snart kanske?
    {#lang_emotions_yell} ... {#lang_emotions_laughing}
  • Pink Muffin
    Viktorsmamma skrev 2010-03-13 23:34:55 följande:
    okej!  Jag har ju en riktig liten  kortis jag, han var dock växthämmad vid födsel, 2985gr 48cm i v. 40+4. nu är han en "stor" kille på 16månader som väger ynkliga 9400gr och sist(1månad sedan) 75cm. Så hoppas 80 passar i shortsen då jeansen i strl 80 är riktigt baggy än.HAHA läste först "V är 9månader, 83lång och väger 11-12kg" tänkte men SHIT vilken mega bebis :P haha tröttheten tar över nu. dags att sova snart kanske?
    Fast 11-12 kg till 9 månader tror jag du utan problem kan hitta här på FL med en liten ovetenskaplig tråd... men 83 cm lär du nog få svårt att få fram...!
  • Viktorsmamma
    Pink Muffin skrev 2010-03-13 23:39:10 följande:
    Fast 11-12 kg till 9 månader tror jag du utan problem kan hitta här på FL med en liten ovetenskaplig tråd... men 83 cm lär du nog få svårt att få fram...!
    haha precis, ja 11-12kg är väl inte så ovanligt men i kombination med den längden så blev jag smått chockad. som tur var missade jag 1år i slutet på raden ovanför, det bevisar hur slarvigt man läser egentligen. =)

dock min kusin var 82cm på 10månaders kontrollen, vet dock inte vikten, men då har han en pappa som är 2.04 och mamma som är 1.90. så han blir en riktigt lång kille!

nej over and out my friends! nu bör man sova lite!
    Viktor 26/10-08
  • AochJsMamma
    Pink Muffin skrev 2010-03-13 23:29:28 följande:
    då har vi samma stl på lika stora barn Tycker oxå de satt snyggt. Ska ju inte vara korta, det är ju en lång modell...
    ★ ★ Stolt mamma till Alexander ★ ★
  • FL Lisa
    Pink Muffin skrev 2010-03-13 23:25:12 följande:
    Det var jag som också hade problem med trycket på den blå tröjan! Har reklamerat den i butik och fått en ny som användes idag, men inte är tvättad än... Tjejen i min butik hade ringt NS som sa att man absolut inte fick tumla plaggen med tryck... men jag äger inte ens en torktumlare så det var inte problemet iaf! Jag hade tvättat den en gång ut-och-in på 40 grader... helt enl. tvättråden! Mitt tryck blev också helt sprucket! Får se hur denna håller. Var sugen på en rosa till dottern också, men den fanns inte i hennes stl. i butik och det känns ju tråkigt att skicka efter och behöva reklamera till webshop... Hoppas denna håller måttet nu!!
    nä jag äger inte heller någon torktumlare och även om jag gjort det så hade jag självklart inte slängt in en sån här tröja i tumlaren.

Jag har ju tyvärr beställt min från webshop så jag får ju maila dit och höra mig för om hur jag går till väga vid en reklamation. Jag hoppas ju att reklamationen går smidigt.
Svar på tråden Nova Star-tråden 6