• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • daniels baby

ang barnbutiken i heron så blir den kvar tills vidare. sist jag kolla fanns ett scurvy lggdelslock å rosa sittdelstyg, rengskydd å lite smått å gott!

• rosenkind

Jag gillar denim, tror ni denim topset skulle passa på grå bas? Skulle det se snyggt ut?
    Ärligt?

** carpe diem **
  • Fröken Småland
    rosenkind skrev 2011-02-23 08:10:38 följande:
    Jag gillar denim, tror ni denim topset skulle passa på grå bas? Skulle det se snyggt ut?
    Ärligt?
    För lite kontast om du frågar mig. Jag gillar enfärgade vagnar allra bäst och därefter gillar jag färger med vackra och tydliga kontraster. Men denim passar till allt så det är absolut en smaksak
    ~~~~~~ Ladda ned Counting Cars till din iPhone ~~~~~~
  • bohusbebis
    Insomnie skrev 2011-02-22 22:29:24 följande:
    bohusbebis: Förstår inte riktigt hur du menar med vecken och de svängda sömmarna på sittdynan.. Du har inte lust att bjuda på en bild?
    Tror det syns på dynan i "bildarkivet", Bee:et med gula suffletten... i framkanten... Syr även 3 raksömmar mitt i viket mellan sittdel och ryggdel sas... Det gör att den sitter väldigt bra i Bee+, vet inte om det spelar nån större roll på övriga modeller...
  • rosenkind
    Fröken Småland skrev 2011-02-23 08:36:51 följande:
    För lite kontast om du frågar mig. Jag gillar enfärgade vagnar allra bäst och därefter gillar jag färger med vackra och tydliga kontraster. Men denim passar till allt så det är absolut en smaksak
    Jag håller egentligen med dig. Jag är lite rädd att det ska bli tråkigt helt enkelt...

Skulle vara kul att se en bild på grå bas o denim topset om nån har??

Men samtidigt tänkte jag om man har nåt färggrannt prasoll o filt så kanske det blir snyggt...
    Tycker bara denim är så snyggt...men frågan är om det är snyggare än blått. Men man behöver ju flera att byta om med Offwhite skulle jag verkligen också vilja ha!
    ** carpe diem **
  • Joddan

Rosenkind

Jag har haft den kombon (har bild). Men bytte snabbt till denimbas istället. Var inte snyggt med grå bas till denim :-|.
    Till röd sand eller brun bas därimot är snyggt!

• Loppan77

Hejsan!
    Är nybliven bugaboo ägare och funderar lite på hur ni andra gjort då era kottar börjat bli så stora att man växlar lite mellan ligg och sittdel. Har ni köpt till en extra ram att montera sittdelen på eller har ni bara växlat sitt och liggdelen på ramen efter behov?
    Har Bf i April så det kommer ju inte vara aktuellt ännu men tänkte om man skulle köpa till en extra ram?

• Snoppan

Loppan: Nej, vid ca 5 månader bytte jag till sittdel och har sedan dess lagt undan liggdelen :)

• linaenn
    Loppan77 skrev 2011-02-23 09:41:08 följande:
    Hejsan!
    Är nybliven bugaboo ägare och funderar lite på hur ni andra gjort då era kottar börjat bli så stora att man växlar lite mellan ligg och sittdel. Har ni köpt till en extra ram att montera sittdelen på eller har ni bara växlat sitt och liggdelen på ramen efter behov?
    Har Bf i April så det kommer ju inte vara aktuellt ännu men tänkte om man skulle köpa till en extra ram?
    När vi väl började använda sittdelen så packade vi undan liggdelen helt och hållet (sonen var 5 månader då). Sittdelen går ju att fälla ner i liggläge så vi såg ingen anledning till att byta mellan sitt- och liggdel.
    * August 100217 * www.i-fokus.se/blogg *
  • cage1981

Halloj!
    Är det någon av er alla kloka tjejer som vet om vinterhjulen är "globala" dvs att de hjul som kan köpas i USA går att använda på en Europa-Cameleon?
    Tack!Cool

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥