• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Jimps

Jag har en son som är drygt 2.5 och en dotter på 16 månader. Vi har syskonvagn och har haft sedan dottern föddes. Vi kommer nog ha kvar den länge men det beror mycket på att vi har hund och behöver gå långa promenader med barnen i vagn. Det är oxå smidigt då man är och handlar i stan eller i mataffär att ha barnen fastspända i vagnen. Men vi har en brio race med ståbräda oxå som vi använder om vi inte ska gå så långt. Problemet är att sonen ofta vill bli buren istället för att stå på ståbräda och då blir det en massa tjafs men  jag tror det mest är en invänjningsfas. Jag tycker och att det är skönt med syskonvagn och speciellt då man har ett litet barn som kanske fortsätter sova i vagnen dåman vart ute ett tag.

Hampus 080718 & Lova 091111
  • Liten Mjau

Skulle kolla babytrader ang nått annat men hittade denna. Vilken rip off och ful är den med BEEBOP

• Sweetheartno1

Liten Mjau: Haha reagerade som attans på dom små lustiga framhjulen ! :P

• hjärtan81

Hur va det med att tvätta sittdelsbasen? Kunde man tvätta den också i tvättmaskinen trotts att den har spännen och att den har ryggstöd av något material? Tror jag läste här tidigare nån som hade tvättat och sen blivit knas med just ryggdelen? Basen är i denim.

• Noiis
    hjärtan81 skrev 2011-02-26 09:13:28 följande:
    Hur va det med att tvätta sittdelsbasen? Kunde man tvätta den också i tvättmaskinen trotts att den har spännen och att den har ryggstöd av något material? Tror jag läste här tidigare nån som hade tvättat och sen blivit knas med just ryggdelen? Basen är i denim.
    ja ta ut sittplattan och skumgummit. tvätta på 30 grader utan sköljmedel!
  • Noiis

jag har tvättat massor med sittbaser och de har aldrig hänt nåt konstigt med dom. om denimbasen är otvättad så kan den va svår att få på så sätt gärna dit den när den fortfarande är fuktig. tänk oxå på att stänga alla kardborrband och alla fästen.

• hjärtan81

Ok tack då vågar jag nog sätta den i maskinen!

• Londonvibes

Jag har köpt en begagnad frog. När jag köpte vagnen så var det liggdelen som var monterad och nu när jag ska säta på sitdelen så verkar den vara för liten. Den är liksom både för smal och för kort för ramen. Kan det vara så att den krympt i tvätten om säljaren tvättat den? Eller har jag fått fel ram till vagnen? Är cameleons ram större än frogs?

• Asereht

Var det en Frog liggdel på? Med det quiltade fodret Isf borde det vara en frogram. Cammens ram är lika bred men fem cm längre. Basen kan vara väldigt tight att få på.