• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • fröken ida
    cage1981 skrev 2011-02-23 10:16:24 följande:

Halloj!
    Är det någon av er alla kloka tjejer som vet om vinterhjulen är "globala" dvs att de hjul som kan köpas i USA går att använda på en Europa-Cameleon?
    Tack!Cool

Japp det går. Det är samma hjul som säljs överallt
  • cage1981
    fröken ida skrev 2011-02-23 10:38:23 följande:
    Japp det går. Det är samma hjul som säljs överallt
    Tjohooo, vad bra! Skrattande De kostar ju bara ca 400 kr där så då blir det garanterat ett köp när vi är där.
    Tack för hjälpen! Solig
    ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  • rosenkind

Joddan: skulle gärna se bild kan du ladda upp här eller finns det i ditt galleri? *nyfiken*

• Loppan77
    Snoppan skrev 2011-02-23 09:43:51 följande:
    Loppan: Nej, vid ca 5 månader bytte jag till sittdel och har sedan dess lagt undan liggdelen :)
    linaenn skrev 2011-02-23 10:10:20 följande:
    När vi väl började använda sittdelen så packade vi undan liggdelen helt och hållet (sonen var 5 månader då). Sittdelen går ju att fälla ner i liggläge så vi såg ingen anledning till att byta mellan sitt- och liggdel.
    Tusen tack för svaren :)
  • fröken ida
    cage1981 skrev 2011-02-23 10:46:49 följande:
    Tjohooo, vad bra! Skrattande De kostar ju bara ca 400 kr där så då blir det garanterat ett köp när vi är där.
    Tack för hjälpen! Solig
    Ja det är verkligen skillnad på priserna där och här. Min sambos släkt bor där så jag köper alla mina vagna roch tillbehör där
  • cage1981
    fröken ida skrev 2011-02-23 11:05:10 följande:
    Ja det är verkligen skillnad på priserna där och här. Min sambos släkt bor där så jag köper alla mina vagna roch tillbehör där
    Åh, vad bra! Glad Nu är det ju ännu bättre med tanke på att dollarn har gått ner också. Tar tacksamt emot tips på vart man bäst kan handla eller vad man ska tänka på.
    ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  • fröken ida
    cage1981 skrev 2011-02-23 11:15:45 följande:
    Åh, vad bra! Glad Nu är det ju ännu bättre med tanke på att dollarn har gått ner också. Tar tacksamt emot tips på vart man bäst kan handla eller vad man ska tänka på.
    Jag har bara handlat via webshops och Amazon. strollers.com och bugaboostrollers.com är båda väldigt bra. Snabba och fraktfria leveranser fram till dörren. Jag har inget att klaga på Dessutom kan man sälja allt i Sverige sen när man tröttnat och få mer för det än man gav. Jag köpte min första bugga för 4000:- och sålde den för 5500:- här hemma efter att jag använt den i dryga året
  • galojj

Har den gamla ståbrädan, och har bara med 1 par fästen, som passar på en cameleon....ska det vara andra fästen till en bee?

alltså ska det finnas med flera fästen?

• Fröken Småland
    galojj skrev 2011-02-23 13:21:07 följande:

Har den gamla ståbrädan, och har bara med 1 par fästen, som passar på en cameleon....ska det vara andra fästen till en bee?

alltså ska det finnas med flera fästen?

Till den gamla ståbrädan fanns bara en omgång fästen och de passar till Cameleon, Frog och Gecko. Det finns inga andra fästen heller till Bee utan då behöver man ha en annan ståbräda.
    ~~~~~~ Ladda ned Counting Cars till din iPhone ~~~~~~
  • galojj
    Fröken Småland skrev 2011-02-23 13:23:06 följande:
    Till den gamla ståbrädan fanns bara en omgång fästen och de passar till Cameleon, Frog och Gecko. Det finns inga andra fästen heller till Bee utan då behöver man ha en annan ståbräda.
    ah, okej!
    tack för snabbt svar!

Var precis en som ringde och sa att det skulle finnas med 2 fästen, en som passar cameleon och en som passar bee

är det så på den nya brädan då alltså?