• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Liten Mjau
    Sjukhus Mamman skrev 2011-02-24 18:14:33 följande:
    Kidzshop är kanon när de gäller bugaboo orginaldelar. Men tiny tot har dom aldrig haft inte ens när dom va som mest poppis. Så därför har jag jätte svårt att se vad som skulle motivera att köpa in dom.nu men behöver man ex. Frog suflett så skulle jag säga kidz Jag vet inte om familjetorget säljer tiny tot längre. Men dom har gjort
    Har varit i kontakt med familjetorget. De säljer den inte längre och tar inte in den igen. De har haft pallen Twoo från Kid Sit (vet inte om det är nån skillnad från Tiny Tot)
  • skrutthumlan2

liten mjau- jag har en pall/ståbräda, men jag har en nyare variant där pallen alltid sitter fast. har köpt min från utlandet ( tror det var holland) men har tyvärr glömt bort vart. fick tipset från ngn i denna tråd.

Någon som vet när bugaboo syskonvagnen släpps i  usa?

Inget liv är för kort för att vara betydelsefullt
  • röd chili
    Liten Mjau skrev 2011-02-24 17:39:20 följande:

Jag söker efter denna jäkla pall men de säljs ju bara som paket..... ingen verkar vilja sälja dem separta. Snart säljer jag min vagn och köper en ny...
    www.blocket.se/stockholm/Bugaboo_Cameleon_kom...

www.blocket.se/ostergotland/Bugaboo_frog___ca...

*inte mina annonser*

Hittade en annan modell:

http://www.babycare.nl/kleine-dreumes-kidsit-meerijdstoeltje-p-1725.html?language=en
  • Liten Mjau

Tack för tipset. Har sett den med men den är lite dyr. Har redan ståbrädan. Hittade pallen igår på en holländsk sida för 75 euro inkl frakt. Får bli den om jag inte hittar nån begagnad Tack för hjälpen!

• AnPa

Första bilden i nya bildtråden (eller medlemsgruppen) är vår Cam med grå bas och offwhite top. Jag älskar den kombon om man får vara "tråkig". Fruktens och de flesta färger passar till (färggladda kläder, filtar, åkpåsar osv). Sand däremot gillar jag inte alls som topset, mkt snyggare som bas isf! btw så är sand fleece mkt mörkare än canvasen (kanske därför den uppfattas som ljusbrun).

• AnPa

Nu har jag bara 1 barn (som för övrigt fyllde 1 år igår!). Men mycket beror ju på hur barn nr 1 är (som någon tidigare nämnde). När de är så stora som 2 1/2 så har de väl rätt så korta sovpauser dagtid (rätta mig om jag har fel). Jag skulle nog köpa en extra ram till camen och ha sittdelen monterad på den för att lätt kunna byta till sittdel. Bebben skulle jag ta i sjal/bärsele och klicka på sittdelen när det hämtas på dagis. Sen skulle jag köpa en ståbräda för andra tillfällen (typ handla mat/shoppa efter dagis) och då ha bebben i liggdelen. Sen skulle jag ha en extravagn till storebror/storasyster när man är 2 (helgutflykter mm). Om jag skulle upptäcka att det här inte alls fungerade så skulle jag köpa en syskonvagn. Men jag tror att om man köper det från början och den inte används så känns det nog lite snopet.

• thisissarah

Tänk vad lite tyg kan göra! När jag köpte vagnen så fick jag med en svart suflett som var helt ny och eftersom liggdelslocket pajjade så köpte jag ett brunt nytt. Vagnen ser verkligen ut som ny! Nu vill jag ut och köra med den jämt =P

• modestyclara
    ÄrtaMärta skrev 2011-02-24 15:21:34 följande:
    Jag står oxå och funderar på det där med syskonvagn, är gravid med barn nr 2 och det kommer vara 2,5 år mellan ungarna, man behöver väl inte syskonvagn då?
    Vad säger ni andra som har flera barn?
    när min yngsta föddes var syskonen 2,5 år resp. 4 år. Jag hade aldrig klarat mig utan syskonvagn. Men det beror ju mycket på att vi ofta gick långa sträckor som tog åtminstone 1 timme i vuxentempo och det vill iaf inte jag gå i barntempo...