• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Tant Pruselius
    Sweetheartno1 skrev 2011-03-01 13:46:25 följande:
    Den skulle ha flyttat. Men bestämde sig sedan art ha kvar den i heron när dom hittade en mindre och billigare lokal !
    var in där i dag (på heron) och jisses vad dålig den var, tror dem håller på att stänga ner den? fick verkligen den känslan i alla fall....

Och den på brogatan var helt annorlunda, pigg glad och allert personal med mkt god servicekänsla...
  • Sweetheartno1
    Tant Pruselius skrev 2011-03-01 16:04:09 följande:
    var in där i dag (på heron) och jisses vad dålig den var, tror dem håller på att stänga ner den? fick verkligen den känslan i alla fall....

Och den på brogatan var helt annorlunda, pigg glad och allert personal med mkt god servicekänsla...
    Då ska jag kontakta dem igen..
    För jag ringde dom direkt när dom sa att dom skulle flytta, ang att man ska hämta ut vagnen i den butik man beställt den i. Och jag beställde min i Heron. Fick ju såklart ringa till nya butiken. OCh där sa dom att Heron skulle få telefon förra veckan. Men har fortfarande inte hittat något nummer dit ! Obestämd
  • Mammas Kalle

Kikat på donkeyn, har en liten knodd så d är inte aktuellt att byta ut camen men jisses va ja skulle vilja ha apans däck till camen!
    Ni experts i tråden, tror ni att d kommer att komma stora svängbara hjul i lösvikt?

• Noiis

Åsnans hjul har helt annan fästanordning än cameleon. men ja jo man borde kunna köpa hjulen vid sidan av. men det hjälper nog inte så mycket om man har en cameleon tyvärr

• Noiis
    Mammas Kalle skrev 2011-03-01 17:29:58 följande:
    Åsnan såklart vart fick ja apan ifrån lätt amningshjärna attans m fästen till hjulen...
    du är inte ensam med att kalla den apa

• the baby
    Tant Pruselius skrev 2011-03-01 16:04:09 följande:

Jag var också där idag, och tjejen som jobbade där sa att de skulle vara kvar ett tag till, men antagligen inte jättelänge, kanske ett år eller så.

• Tant Pruselius

Jaha.. så pass ändå ?! Kändes som en livslängd på Max 2vwckor till... Imorgon ska jag ta tag i och fixa vagnen inför kommande bebbe... Vart kunde jag hitta silikonspray? Vad kan jag tänkas behöva mer?! Tips?! Är det svårt/trixigt att byta från sitt till liggdel?

• Lindadjo
    Tant Pruselius skrev 2011-03-01 20:40:19 följande:
    Jaha.. så pass ändå ?! Kändes som en livslängd på Max 2vwckor till... Imorgon ska jag ta tag i och fixa vagnen inför kommande bebbe... Vart kunde jag hitta silikonspray? Vad kan jag tänkas behöva mer?! Tips?! Är det svårt/trixigt att byta från sitt till liggdel?
    Silikonspray hittar du vart som hellst, på en mack, claes Ohlson, biltema... osv.
    Det är inte svårt att byta från sittdel till liggdel, inte på frogen i allafall, och de är väl lika?
    Good luck! Sen vill vi se bild på vagnen
    2010 blev ett bra år! Har +:at
  • AnPa

Siliconspray finns på mackar och biltema tex. Det är mycket lättare att byta från sittdel till liggdel än tvärt om. Liggdelen fästes bara med en massa kardborrar runt om. Jag har för mig att man fick flytta lite på kardborrarna så att det var åtspänt jämt runt om och inte skrynkligt.