• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Anemia
    Lindadjo skrev 2011-02-28 20:05:22 följande:
    Anemia skrev 2011-02-28 19:58:20 följande:
    Jepp, Silikon här med, det är verkligen toppen!

Har skummat igenom tråden lite, men visst är det så att sufletten till Camen är lite för stor för Geckon?
    Ja, för att kunna ha camsuflett på en gecko så behöver du köpa nya fästen och bågar till den sufletten.
    Tack för snabbt svar! Tål att tänkas på om jag inte får ett estetiskt ryck och syr...
  • Fröken Småland
    Lindadjo skrev 2011-02-28 20:05:22 följande:
    Anemia skrev 2011-02-28 19:58:20 följande:
    Jepp, Silikon här med, det är verkligen toppen!

Har skummat igenom tråden lite, men visst är det så att sufletten till Camen är lite för stor för Geckon?
    Ja, för att kunna ha camsuflett på en gecko så behöver du köpa nya fästen och bågar till den sufletten.
    Anemia: Hon har riktigt bra koll för det mesta den där Lindadjo men här måste gammel-gurun gå in och korrigera
    En Cameleonsufflett sitter någorlunda på en Gecko om man byter till Cameleonbågar, fästena gör ingen skillnad dessvärre.

Minnesregel: Frog = byta fästen, Gecko = byta bågar
    ~~~~~~ Ladda ned Counting Cars till din iPhone ~~~~~~
  • Anemia

Härligt med lite en samling gurus. (eller hur nu guru blir i plural...)
    Kanske ska snoka reda på ett par bågar då? Borde ju finnas att beställa som reservdel?

Har ni något annat värdefullt tips att dela med er om?

Jag har inga snöhjul, men vände idag så jag hade de stora hjulen fram och det funkade fint det med!
    Är van att plöja fram med min dubbel Urban så jag var lite skeptisk först men det funkade ju fint!

• Lindadjo

Se där ja Man lär sig varje dag. Jag är rätt ny på bugaboo... har inte ens börjat använda min frog än, så ni får ursäkta mig för mina småfel.
    Men jag vet iallafall vart man kan köpa bågar http://bugababy.se/14-cameleon-reservdelar Jag har tänkt köpa fästen där till min frog

2010 blev ett bra år! Har +:at
  • elims

om om ni skulle kunna få tag på en buagboo donkey nu i vår, skulle ni köpa en?
    Tänkte mest på att helt nya versioner av en vagn ofta får rättas till några gånger för man upptäcker defekter och problem med dem osv.
    Den kostar ju ändå en hel del ny menar jag...

• gavagai

Jag behöver hjälp. Jag undrar om det är samma stödbågar/bumper bars/bärhandtag till Frog och Camelion. Om inte, var kan man få tag på denna del till Frog?

• enlitenbitkaka

Ska beställa vår vagn imorgon men har en liten fundering... Vi har fått en Akta Graco bilbarnstol från -09 (090426), står Trilogic på den. Funkar adaptern som är till Logico S på den? Eller Logico och Trilogic kanske är samma stol...

Ebbe BF 31/7 ♥ Bloggar på enlitenbitkaka.blogspot.com/
  • Noiis
    gavagai skrev 2011-02-28 21:51:10 följande:
    Jag behöver hjälp. Jag undrar om det är samma stödbågar/bumper bars/bärhandtag till Frog och Camelion. Om inte, var kan man få tag på denna del till Frog?
    de e samma