• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Tant Pruselius
    Lindadjo skrev 2011-03-01 21:04:54 följande:
    Silikonspray hittar du vart som hellst, på en mack, claes Ohlson, biltema... osv.
    Det är inte svårt att byta från sittdel till liggdel, inte på frogen i allafall, och de är väl lika?
    Good luck! Sen vill vi se bild på vagnen
    det ska du! såg du sovkorgen i snacktråden`?
  • Tant Pruselius

Nu står jag här och ska plocka i sär vagnen för regngöring... hur h-vette får man bort suffletten? och sittedelen är inte alls lätt att få bort från ramen...
    hur mkt kan man ta i utan att nått går sönder......
    och hur tvättar jag nu då 30grader inge sköljmedel???
    Och ramen och bygeln med diskmedel och svamp? duscha chassit ?!....

nybörjare !

• AnPa

Ska se hur mkt jag kan svara på. Sufletten får du bort genom att vika ut suflettspännerna, du tar tag i dem uppifrån och viker ut från vagnen så att säga. Sittdelen sitter rätt hårt vid remmen som går över plupparna. Prova att ställa ramen på högkant och tryck ihop den och dra uppåt i bandet (det krävs kraft). Jag har tvättat i både 30 och 40 grader. En gång råkade sambon slänga i sköljmedel när vi tvättade tyget till been och det gick bra det med. Men kör på 30 utan. Diskmedel och svamp är bra till resten, skölj noga!

• Asereht
    Tant Pruselius skrev 2011-03-02 09:33:35 följande:
    Nu står jag här och ska plocka i sär vagnen för regngöring... hur h-vette får man bort suffletten? och sittedelen är inte alls lätt att få bort från ramen...
    hur mkt kan man ta i utan att nått går sönder......
    och hur tvättar jag nu då 30grader inge sköljmedel???
    Och ramen och bygeln med diskmedel och svamp? duscha chassit ?!....

nybörjare !
    Ta bort sufflett och sufflettpinnar först, du behöver ju inte ta bort fästena om du bara ska stuva om. Såg du att du fått svar i andra tråden.
    Tistel med fem ♥ sticklingar ♥   Blogg: www.stickig.se
  • AnPa

Glömde chassit! Duscha av och gnugga med gul svamp eller trasa. Diskborste är bra till hjulen! Det brukar fastna massa hårstrån i swirvelhjulen (fråga mig inte hur) jag använde nagelsax och pincett och det tar en j*vla tid att få bort

• Asereht
    AnPa skrev 2011-03-02 09:49:17 följande:
    Glömde chassit! Duscha av och gnugga med gul svamp eller trasa. Diskborste är bra till hjulen! Det brukar fastna massa hårstrån i swirvelhjulen (fråga mig inte hur) jag använde nagelsax och pincett och det tar en j*vla tid att få bort
    Sprättare för sömmar är superbra att få bort hår och skit med.
  • Asereht
    AnPa skrev 2011-03-02 09:53:21 följande:
    DET var ett bra tips! Jisses vadjsg svurit närjag kämpat med dessa hårstrån :P Har saknat något vasst som kommerin hela vägen. Tänk hur fantastisk den här tråden är
  • LHUF
    Helene OSV skrev 2011-02-28 23:47:51 följande:
    Bästa stället att köpa ståbräda?
    (är buggas egen bäst till cam?)
    Jag köpte min på familjetorget.se fast i deras butik. kollade på priser och tyckte det låg lika överallt. den funkar bra men undrar hur länge spännanordningen funkar.. 
    Tilde 080319, Hugo 110203