• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Tant Pruselius
    AnPa skrev 2011-03-02 12:08:06 följande:
    Kan man tvätta "nätet" som är i madrassen. Alltså den delen av madrassen som ska göra den luftig. I tvättmaskin alltså (finns ingen lapp på).
    står så i min bruksanvisning att man kan tvätta den i 60grader tillochmed....
    Sjukhus Mamman skrev 2011-03-02 12:25:52 följande:
    äh lägg av det är bara för att du har så mycket bugaboo grejer i skallen att det hoppar ut genom öronen hihi
    HF ser man väl via blodprov va? *senil*
    Oroa dig inte.

du ska spraya alla rörliga leder, och hjulen. även uppe in i ramen. men försök att undvika att sprya på textiler och på skummgummit.  

uppe inne i ramen? Kan du komma hit och hjälpa mig tror du?! hjulen glider av bara faaan sen då
    nu har jag ju ingen spray hemma och vill vill vill sätta ihop den... kan jag spraya nästa gång jag gör rent den??!! eller lite senare bara

Ska jag montera den med terränghjulen eller swirre? hur hade ni gjort... stod i tidningen att kylan skulle komma igen....
  • AnPa

Plockade precis ut liggdelen ur tvättmaskinen och inser att det jag precis skrev inte alls stämmer :P om du menar kardborren som finns vid fotänden och huvudänden så är det dem man spänner fast träplattan med. Är det en Cam btw?

• AnPa

Jag skulle montera med swirvelhjulen. Som du själv sa så kan det dröja 5 veckor innan er bebbe kommer, då hoppas iaf jag på vår! Haha. Men skämt å sido, det är ju väldigt lätt att byta om du måste. Jag har kört utan vinterhjul hela vintern (bor i Sthlm)

• AnPa

Tand prus: perfekt att du har instruktionsboken framme ;) Tror ni att jag kan tvätta madrass-aero-grejen (vit) ihop med en offwhite suflett? Och, kan jag använda någon slags fläckborttagning (typ vanish) på sufflan? En kompis unge satte handen på den efter att ha ätit majskrokar med morotssmak (not pretty)

• Tant Pruselius

AnPa - oho My, lever den ungen (ironi, bäst att förtydliga) Nu tycker jag att sufflan sitter säckigt och sedan vart ska jag kunna fästa de två svarta snoddarna på luggdelslocket i? Nu hittade jag att det fanns ett höger och ett vänster sufflettfäste ... Löst

• Tant Pruselius
    Sjukhus Mamman skrev 2011-03-02 14:23:42 följande:
    Öglorna i liggdelen är till om man vill fästa en sele eller en mjuklift i den
    aha.... bra att du finns <3!
    Du det sknades en svart kork på luftventilen till det ena terränghjulet, tror du det behövs en? vart kan man köpa dem?