• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Anemia

Jag hoppar på den här tråden som nybliven Bugga-ägare!
    Köpte en mkt fin begagnad Gecko igår och är så nöjd! Efter genomtvätt av alla delar och lite putsning på chassi ser den som ny ut!
    Däremot funderar jag lite på hjulen...
    Jag stod nämligen väldigt länge och pillade ut hår (människohår från huvudet!) från hjulen, jag vet inte hur 17 det har hamnat där... någon som har stött på det tidigare?? Vet inte om Geckon har bott hos en frisör som inte städar men lite mysko är det ju...
    Nu är det borta, hjulen är smörjda och hujj vad det går!!

• Tant Pruselius
    Anemia skrev 2011-02-28 19:23:07 följande:
    Jag hoppar på den här tråden som nybliven Bugga-ägare!
    Köpte en mkt fin begagnad Gecko igår och är så nöjd! Efter genomtvätt av alla delar och lite putsning på chassi ser den som ny ut!
    Däremot funderar jag lite på hjulen...
    Jag stod nämligen väldigt länge och pillade ut hår (människohår från huvudet!) från hjulen, jag vet inte hur 17 det har hamnat där... någon som har stött på det tidigare?? Vet inte om Geckon har bott hos en frisör som inte städar men lite mysko är det ju...
    Nu är det borta, hjulen är smörjda och hujj vad det går!!
    vad smörjde du hjulen med?

Jag ska plocka upp min bugga från förrådet och fixa den inför bebbes ankomst... ska bla byta till liggdel osv... vad
    ska jag smörja och med vad, tänka på? ge mig nu all proffshjälp ni har !!!
  • Lindadjo
    Tant Pruselius skrev 2011-02-28 19:34:09 följande:
    vad smörjde du hjulen med?

Jag ska plocka upp min bugga från förrådet och fixa den inför bebbes ankomst... ska bla byta till liggdel osv... vad
    ska jag smörja och med vad, tänka på? ge mig nu all proffshjälp ni har !!!
    Siliconspray is the mutts nuts när det gäller barnvagnar. Smörj allt som rör sig med det. Men var försiktig med vart håller till när du sprayar, golvet blir sviiiiinhalt av silicon.
    2010 blev ett bra år! Har +:at
  • Lindadjo
    Lindadjo skrev 2011-02-28 19:55:03 följande:
    Siliconspray is the mutts nuts när det gäller barnvagnar. Smörj allt som rör sig med det. Men var försiktig med vart håller till när du sprayar, golvet blir sviiiiinhalt av silicon.
    Allt som rör sig, lät kanske lite lustigt Alla leder på chassit, hjulen osv. Jag brukar spraya lite här och där, där det kan "rinna in".
  • Anemia

Jepp, Silikon här med, det är verkligen toppen!

Har skummat igenom tråden lite, men visst är det så att sufletten till Camen är lite för stor för Geckon?

• Tant Pruselius
    Lindadjo skrev 2011-02-28 19:55:03 följande:
    lite mer spec - vad ska jag smörja med sillikon , för jag kan inte tänka - hjiulen? handtaget, (som man kan röra/ställa upp och ner )... vart köper jag det - på bensinmack? och vart höll du hus? ute? kaaaaallt.... eller i badkaret? men då slår man väll ihjäl sig nästa gång man duschar...
  • Tant Pruselius
    Lindadjo skrev 2011-02-28 19:56:17 följande:
    Allt som rör sig, lät kanske lite lustigt Alla leder på chassit, hjulen osv. Jag brukar spraya lite här och där, där det kan "rinna in".
    okej..... jag kommer att återkomma i denna fråga så håll dig ajour i veckan, inge jobb
  • Lindadjo
    Tant Pruselius skrev 2011-02-28 19:59:52 följande:
    lite mer spec - vad ska jag smörja med sillikon , för jag kan inte tänka - hjiulen? handtaget, (som man kan röra/ställa upp och ner )... vart köper jag det - på bensinmack? och vart höll du hus? ute? kaaaaallt.... eller i badkaret? men då slår man väll ihjäl sig nästa gång man duschar...
    Handtaget. OM du vill att den ska gå lätt att ställa? alla skrymslen och vrår, hjulen, japp, leder på hjulen. Hålrum osv. Bara att spraya på. Vet inga precisa ställen, spraya där det känns bra (hahahaha, hur lät inte den meningen då?)

Nej, jag stod i hallen.... och höll sen på att sträcka ryggen när jag halkade runt i det Fick skura några gånger, sen kunde man gå utan att flyga omkring.
    Anemia skrev 2011-02-28 19:58:20 följande:
    Jepp, Silikon här med, det är verkligen toppen!

Har skummat igenom tråden lite, men visst är det så att sufletten till Camen är lite för stor för Geckon?
    Ja, för att kunna ha camsuflett på en gecko så behöver du köpa nya fästen och bågar till den sufletten.
  • Lindadjo
    Tant Pruselius skrev 2011-02-28 20:01:30 följande:
    okej..... jag kommer att återkomma i denna fråga så håll dig ajour i veckan, inge jobb
    Sjukskriver mig resten av veckan för att kunna vänta på frågor från dig min sköna.
  • Tant Pruselius
    Lindadjo skrev 2011-02-28 20:06:41 följande:
    Sjukskriver mig resten av veckan för att kunna vänta på frågor från dig min sköna.
    Hjärta det är kärlek det... it is mutts nuts ;-D