Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

Bugaboo-tråd nr 21

Surkatt: lufthjulen har inga fördelar gentemot foamhjulen, de har samma köregenskaper

• Fröken Småland

Jag skulle välja gamla, absolut.
    Sen vill jag säga att jag tycker att sittdelstopparna funkar även på Geckon och Frogen. Lite långa men det är bara att peta under extratyget under sitsen.

• Fröken Småland
    Joddan skrev 2011-06-24 19:11:33 följande:
    Imaj
    Konstigt! Kanske är till Frog de menar?
    Jag fick samma tanke, möjligen är det en aubergine Frogklädsel med tillhörande varukorg? Men OM det nu finns kopior som är någorlunda välgjorda så varför inte? Personligen tycker jag att det är toppen med lite nya färger, original eller ej
  • Fröken Småland
    Armani skrev 2011-06-25 11:09:50 följande:
    Då tror jag att jag slår till Tack!
    Men funderar på en sak.... Enligt säljaren ska den passa till både dom nya och dom gamsla ståbrädorna, men så är det väl ändå inte?? Det är väl bara dom gamla? Kanske endast vissa årsmodeller oxå?
    De passar bara de gamla.
  • Fröken Småland
    Överbandsfürern skrev 2011-06-25 12:10:46 följande:
    Måste man ta bort de också? Men ölljetter är ju svårt att få dit igen om man inte har rätt verktyg.

Struntar nog i att tvätta den och tvättar av bara där det lortiga är istället, vågar inte varken riskera att förstöra tyget eller tvättmaskinen
    Nej, nej, nej, du skall inte ta bort öljetterna då förstör du klädseln. Jag tror (hoppas) att thisissarah menar att det var svårt att trä på klädseln igen, det brukar ju vara trögt att få öljetterna över piggarna. Tips är att sätta dit den innan den har torkat men se till att den torkat ordentligt innan du sätter dit skumgummi och sitsplatta så det inte möglar.
  • Fröken Småland
    Armani skrev 2011-06-25 12:30:04 följande:
    Precis vad jag hade för mig Säljaren har väl kanske dålig koll... Men har för mig att det även stod på Familjetorget då dom sålde dessa att det endast var vissa årsmodeller av ståbrädan? Eller kanske det bara var årsmodellerna fram tills dom nya började tillverkas (dvs alla dom gamla)? Nu minns jag inte helt hundra vilka år det var mellan, men fram till 2009 var det iaf...
    Gå aldrig på årsmodell utan på utförande Det är den gamla "klumpiga" ståbrädan utan snabbfästen som pallarna funkar till.
  • Fröken Småland
    Dunderklumpen skrev 2011-06-25 20:41:52 följande:
    Puffar igen för om ngn vet skillnaden på Gecko röd och den röda Bugaboo sittdynan?
    Jag tror säkert att det kommer att funka, åkpåsen funkade ju t ex både till Cameleon, Frog och Gecko. Fast jag tror faktiskt att Gecko-röd är lite djupare och mörkare än vad Cameleonröd är. Men rött och rött brukar sällan vara så kitsligt tycker jag.
  • Fröken Småland
    Fröken Småland skrev 2011-06-25 20:59:58 följande:
    Jag tror säkert att det kommer att funka, åkpåsen funkade ju t ex både till Cameleon, Frog och Gecko. Fast jag tror faktiskt att Gecko-röd är lite djupare och mörkare än vad Cameleonröd är. Men rött och rött brukar sällan vara så kitsligt tycker jag.
    Fast nu hittade jag några gamla färgprover och inser att det är rejält stor skillnad på de röda nyanserna. Så en röd Cameleontopp skulle absolut inte funka till en Geckoklädsel till exempel. Men när man byter material så tycker jag att det är en helt annan sak, som en åkpåse eller sittdyna. Hoppas du får klarhet snart!

• Fröken Småland
    SchumiFerrari skrev 2011-06-26 15:11:18 följande:
    Passar Camens suflettbågar i Geckons fästen eller måste man köpa både camfästen och bågar??
    Alla bågar passar i alla fästen

(utom ap-gamla Frog eller Classic som har en helt annan mekanism med öglor, men det ser man)
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21