• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Joddan

Grattis!!!! Nu får du använda din snygga denim . Längtar efter min prinsessa nu... Bara en månad kvar...

• hjärtan81

Va idag på första promenaden med nya vagnen :) efter en syskon EL kändes den nästan för lätt och va lite orolig att den skulle gå sönder...
    Bor utanför Stockholm och det finns endel snö och is på vägen. Har dock inga snöhjul utan vände de stora fram. Kan chassit eller hjulen skadas av gubbiga vägar med snö o is?
    Ska fixa bild på bild träden när får chansen att gå till datan eftersom det inte går göra från iphone?

• piip79
    Tant Pruselius skrev 2011-03-09 12:53:50 följande:
    nu finns det en lillasyster att stoppa i camen BabyHjärta
    loppan föddes igår, lovely!
    Grattis!!
  • mamma på vift
    Tant Pruselius skrev 2011-03-09 12:53:50 följande:
    nu finns det en lillasyster att stoppa i camen BabyHjärta
    loppan föddes igår, lovely!
    Stort grattis till lill tjejen!!!
    Home Is Where The Heart Is
  • gavagai

Jag har ju sytt sufletter för glatta livet sedan jag köpte min begagnade frog för några dagar sedan, men nu börjar jag verkligen fundera över suflettfästena och suflettpinnarna på den. Jag har hört att det ska finnas ett vänster- och ett högerfäste, och att man ska kunna använda frog-suflettpinnarna till cameleon-fästen, men som mina fästen ser ut så är det inte alls så. Höger och vänster fäste är exakt lika, och eftersom en av suflettpinnarna har en ring längst ner, som man fäster på en bult på suflettfästet, förstår jag inte alls hur de ska passa med de cameleon-fästen jag sett. Alltså, vad är det för konstig suflettkonstruktion jag har? Jag bifogar bilder:

Suflettfästen:

Suflettfästena, där ni också ser ändarna på de två suflettpinnarna, där den ena sitter intryckt i suflettfästet och den andra ska hakas på en bult på suflettfästet:

• Solstrålar

En fråga till Bugaboo experter. ;)
    Jag har köpt en en begagnad Bugaboo Cameleon fr 2006. Testade så klart bromsen och den fungerade vid köptillfället. Men iom bromsen behövde justeras (den tog i mer på ena hjulet) gjorde min man detta och då upptäcker vi att bromsknappen släpper när man kör vagnen bakåt lite grann. Den går upp av sig självt utan att man behöver trycka på knappen!

Är det nåt man kan laga, var kan man få den lagad? Eller måste jag byta ut chassit? :(

• Lindadjo

Det måste vara den gamla varianten av sufflettfästen?

Nu ser de ju ut så här:'

suflettfästen till cameleon

2010 blev ett bra år! Har +:at
  • modestyclara
    gavagai skrev 2011-03-09 20:52:48 följande:

Jag har ju sytt sufletter för glatta livet sedan jag köpte min begagnade frog för några dagar sedan, men nu börjar jag verkligen fundera över suflettfästena och suflettpinnarna på den. Jag har hört att det ska finnas ett vänster- och ett högerfäste, och att man ska kunna använda frog-suflettpinnarna till cameleon-fästen, men som mina fästen ser ut så är det inte alls så. Höger och vänster fäste är exakt lika, och eftersom en av suflettpinnarna har en ring längst ner, som man fäster på en bult på suflettfästet, förstår jag inte alls hur de ska passa med de cameleon-fästen jag sett. Alltså, vad är det för konstig suflettkonstruktion jag har? Jag bifogar bilder:

Suflettfästen:

Suflettfästena, där ni också ser ändarna på de två suflettpinnarna, där den ena sitter intryckt i suflettfästet och den andra ska hakas på en bult på suflettfästet:

oj så ser inte mina frog-fästen ut...du har antagligen en väldigt gammal frog?
  • Lindadjo
    Lindadjo skrev 2011-03-09 21:00:17 följande:

Det måste vara den gamla varianten av sufflettfästen?

Nu ser de ju ut så här:'

suflettfästen till cameleon

Så om du ska köpa nya fästen till din vagn så måste du nog köpa nya sufflettbågar med, för att de ska passa i det nya fästet.
    De här fästerna är spegelvända från varandra, en höger och en vänster.
    2010 blev ett bra år! Har +:at
  • Noiis

Grattis min kära Tant till tösen!

I dag har jag blivit "mormor"  För det sista Noa sa innan han somnade var "min nagn min bebis är fin"
    Både Noa och jag är väldigt glada och nöjda
    Tack snälla Mileas mamma Hjärta

(och så kan jag tydligen inte lägga upp bilder här på FL längre *morr* men dom finns i min blogg se sidfot)