• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Lindadjo

Just det, säger grattis åt dig även i den här tråden Tant Prusilus Grattis till lilla prinsessan {#emotions_dlg.flower}

2010 blev ett bra år! Har +:at
  • stinamaria
    Solstrålar skrev 2011-03-09 21:00:07 följande:
    En fråga till Bugaboo experter. ;)
    Jag har köpt en en begagnad Bugaboo Cameleon fr 2006. Testade så klart bromsen och den fungerade vid köptillfället. Men iom bromsen behövde justeras (den tog i mer på ena hjulet) gjorde min man detta och då upptäcker vi att bromsknappen släpper när man kör vagnen bakåt lite grann. Den går upp av sig självt utan att man behöver trycka på knappen!

Är det nåt man kan laga, var kan man få den lagad? Eller måste jag byta ut chassit? :(
    kolla din gb=)
  • gavagai

Ja, jag tänkte också det, att det måste vara gamla suflettfästen. Ja, ja... det är väl lika bra att köpa ett helt nytt cameleon-paket då, alltså både fästen och suflettpinnar, för jag tänker mig att den varianten av suflett borde sitta säkrare (mer perfekt) än min. Jag vet att ni skrivit att med cameleon-suflettfästen så ska cameleon-sufletter sitta exakt lika bra på froggar som på cameleon, men jag frågar igen ändå, eftersom froffen ju är kortare i ramen än cameleon. Kan cameleon-sufletten verkligen vara precis lika bra anpassad för den då? Sitter inte sufletten kring ramen i huvudkant? och påverkar det inte då att ramen är lite kortare?

• bohusbebis
    Sjukhus Mamman skrev 2011-03-09 21:11:39 följande:
    Grattis min kära Tant till tösen!

I dag har jag blivit "mormor"  För det sista Noa sa innan han somnade var "min nagn min bebis är fin"
    Både Noa och jag är väldigt glada och nöjda
    Tack snälla Mileas mamma Hjärta

(och så kan jag tydligen inte lägga upp bilder här på FL längre *morr* men dom finns i min blogg se sidfot)
    så nyfiken man blir på vad du å MM har för kuckel ihop, bild bild bild bild!!!
  • Asereht
    gavagai skrev 2011-03-09 21:29:04 följande:
    Ja, jag tänkte också det, att det måste vara gamla suflettfästen. Ja, ja... det är väl lika bra att köpa ett helt nytt cameleon-paket då, alltså både fästen och suflettpinnar, för jag tänker mig att den varianten av suflett borde sitta säkrare (mer perfekt) än min. Jag vet att ni skrivit att med cameleon-suflettfästen så ska cameleon-sufletter sitta exakt lika bra på froggar som på cameleon, men jag frågar igen ändå, eftersom froffen ju är kortare i ramen än cameleon. Kan cameleon-sufletten verkligen vara precis lika bra anpassad för den då? Sitter inte sufletten kring ramen i huvudkant? och påverkar det inte då att ramen är lite kortare?
    Suffletten sitter exakt lika på frog om man har cams fästen. Du behöver även sufflettpinnarna iom att  du har gamla varianten. Ramens längd påverkar inte alls eftersom fästena sätts där de ska vara på respektive ram. Dvs så att suffletten sitter som den ska. Det är liksom ingen skillnad där, det är hur själva fästena sprider bågarna som gör att suffletten sitte bättre med cammens fästen dvs den blir inte säckig på mitten. Annars är det ingen skillnad.

Jag har en frog och jag har både frogsuffletter och camsuffletter och båda sortens fästen så jag har testat alla varianter.
    Tistel med fem ♥ sticklingar ♥   Blogg: www.stickig.se
  • Minmami

Kommer man kunna köpa dom nya topseten löst? Just nu hittar jag bara komplett vagn med nya färgerna.

• Noiis
    bohusbebis skrev 2011-03-10 07:46:12 följande:
    så nyfiken man blir på vad du å MM har för kuckel ihop, bild bild bild bild!!!
    Familjeliv låter inte mig lägga upp bilder... eller nåt... det funkar iaf inte med att ladda upp nån av mina bilder
    men här hittar du bilerna iaf