• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • thisissarah
    thisissarah skrev 2011-03-11 10:06:45 följande:
    Sen när man ska byta till sittdel på camen, spelar det någon roll om skumgummisidan eller den andra ska vara vid fotändan så att säga?
    eller det kanske bara går att ha åt ett håll?
  • Fröken Småland
    thisissarah skrev 2011-03-11 10:08:58 följande:
    eller det kanske bara går att ha åt ett håll?
    Den går bara att ha på ett håll för att sufflettfästena och sittdelsbasen skall hamna på rätt håll. Den blanka sidan skall vara "uppåt", den är antagligen blank och hal för att klädseln skall glida på lätt
  • Mammatilltretroll

Hej hej tråden!

Jag behöver hjälp...

Vi har haft Cameleon till våra barn men jag behöver lite ombyte.. ;)

Vi ska köpa en Urban Jungle att ha också men vi skulle vilja ha en vagn till och funderar på en Bugaboo Bee..
    Jag har blivit erbjuden att köpa en Bugaboo Bee (Inte Bee +) för 1250 kr inkl helt ny suflett.
    Jag vet att Bee+ är mycket snyggare men vi ska ha den mest som extra vagn så jag undrar om det verkligen är värt att köpa en Bee+ för ett par tusenlappar till...?

Nu undrar jag:
    Funkar Bugaboo Bee att köra på vanlig asfaltsväg med mycket grus på (vi bor inte i innerstaden)?
    Tror ni att jag får tillbaka de 1250kronorna om jag säljer vagnen om ett halvår?
    Är det väldigt stor skillnad på Bee och Bee +?

Supertacksam för expertishjälp!!!

Mamma till MEJA född 050314 och JUNI född 061126
  • 6 Små Älsklingar

Ni som har lite koll, finns det någon nätbutik/vanlig butik i London som kommer sälja donkeyn?
    Jag vet redan att dom inte skickar den.

Mamma till 4 prinsar och 2 prinsessor
  • straw2008

Clara, jag o många tycker att gamla been är mkt finare o mer praktisk ! Jag har haft både och o visst ryggstödet är höj/sänkbart men högsta läget är ju inte högre än det fasta läget på gamla bee. Sitsen på nya sk vara bredare men det är samma chassi o det enda de gjort är att ta bort två "vingar" som fanns på gamla been, tar du bort dem på din vagn får den samma sittbredd som bee plus :0) KÖP säger jag :0)

Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • AnPa

Googla! Myggnätet ska täcka hela ramen så att säga. Jag har satt det med lapparna mot fotänden (tror inte att det spelar någon roll. Hade det i somras över sufletten och bumpbaren bara ibland då det sitter så jädrans tajt!