Inlägg från: zasata |Visa alla inlägg
  • zasata

Bugaboo-tråd nr 21

Kan det verkligen stämma att man inte kan byta vajer på bugaboo cam? Pratade med babyproffsen så sa dom att jag måste köpa nytt chassi! Det låter ju helt knäppt eller??

• zasata
    modestyclara skrev 2010-08-29 19:15:04 följande:
    Ja, tyvärr, men jag har för mig att någon förut fått hjälp av en cykelaffär/reparatör...
    Sambon köpte en egen vajer för 29,50 så nu är det snart klart
  • zasata
    LR75 skrev 2010-08-29 20:35:54 följande:
    men åhh, så man kan fixa det själv? meddela hur det går!
    om min vajer skulle råka gå av, då hör jag av mig till dig för instruktioner!!!
    Det går så där- =/ Vajen på BB har ju två "pluppar" dom man köper ha en en "plupp" så vi försökte skriva dit en, och det funkar bra tills du drar åt om du itne får det perfekt, för ena läget är för löst, andra blev för hårt så "pluppen" låsnade, så får kanske svettsa...
  • zasata
    halmstadtjej skrev 2010-08-29 21:01:37 följande:
    Hej alla Bugaboo älskare =)

En liten fråga en Bee eller camelon till en 2 åring? Vi är i stort behov av en bra city vagn!
    Kram
    bee, men i halmstad tycker jag inte den funkar sådär jätte bra
  • zasata
    Kajsan skrev 2010-08-29 21:04:00 följande:
    Har du det gamla eller nya chassit ? Skruvar du när du höjer och sänker handtaget så går det att beställa ny vajer, jag tror det kostar typ 100-200 kr.
    Nej har det nya som man drar eller så mer upp och ner :(
  • zasata
    halmstadtjej skrev 2010-08-29 21:13:49 följande:
    ok vill du berätta mer om varför den inte är så bra i halmstad? Är Bee rymligare än camelon? Tack för snabbt svar =)
    näää bee är längre men tycker cam är mysigare. För vägen är rätt ojämn tycker jag och man går inte alltid på så jämt underlag.
  • zasata
    mollan nu skrev 2010-08-29 22:07:02 följande:
    är det en sån här ni skruvar dit?
    www1.alemtek.com/products_se/accessories/9-44...
    Den ska funka, har lagat en bromsvajer på en bugga själv med en sån.
    Du kan justera vajern så den hamnar i rätt hack genom att skruva på den lilla skruv som sitter nere vid hjulet. Håll emot muttern och skruva den runda skruvet upp eller ner.
    TACK! Sambon hade en sådan i fickan (?) Så nu är den he! Dock fick jag inte i den het i hålet perfekt där nere vid bromsen då vi satte den där. men den är ju igenom den skåran och allt så den "sitter" fast endå. Men kommer ta det lite extra försiktet med bromsen och inte brommsa i backar om jag inte håller i vagnen också,
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21