Inlägg från: zasata |Visa alla inlägg
  • zasata

Bugaboo-tråd nr 21

straw2008 skrev 2010-09-16 10:11:27 följande:
    Ok, visst kan köra utan men det ser ut som skit ärligt talat :O(
    fick mail från bugaboo för 2 veckor sen eller ångot i alla fallatt chassit bara skall kosta 2500nu...
  • zasata
    ÄrtaMärta skrev 2010-11-18 09:20:05 följande:
    Jag måste bara fråga hur gamla era barn är som sitter i bugaboon?
    Jag tycker det låter lite konstigt att man skulle kunna använga buggan tills barnet är ungefär fyra år gammal (17kg).
    Min kille är 1,5 år och är inte alls lång för sin ålder men tycker redan nu att hans huvud är i höjd med toppen på ryggstödet, förstår ni vad jag menar?
    kan inte förstå hur han skulle kunna få plats i vagnen i ytterligare ett par år, menar benen kan man ju hålla böjda vid knäna när man sitter men hur blir det när barnet sover? Om rumpan är på sittdelen så måste väl huvudet sticka utanför ryggstödet tillslut eller =)?
    Den ena är ett år och den andra 3½ och strax över 1meter.
    Snoppan skrev 2010-11-18 09:22:51 följande:
    Jag kan inte förstå varför en 4-åring ska åka vagn :D
    För man har bråttom till dagis, vill kunna gå ut och gå långpromenader på kvällarna, låta barnen somna i vagn och bära över till sängen, heldagar på stan om barnen blir trötta i benen. i mataffären vid trots skrik och ligga på golvet..
    Insomnie skrev 2010-11-18 09:29:29 följande:
    Hehe, ja det var inte liiite extra saker du har plockat på dig... Det enda tillbehör som jag har köpt är Bugaboos gröna Paul Frank åkpåse... Tycker den är så himla fin och lite häftig. Har förstått genom tråden här att deras åkpåsar inte är de varmaste men jag tänker mig nog att bebisen oftast kommer ha overall på sig i alla fall och det blir snart mildare väder... Har en sån där budgetskinnfäll ifrån IKEA hemma, kanske ska lägga det under åkpåsen?

Jag har inte ens testat att sätta på orginalregnskyddet ännu, men jag håller med om att det är stort och klumpigt. Är det brios som funkar bäst eller finns det andra som också funkar bra? Behöver ju i första hand något som funkar med liggdelen....

Jag gillar också att Cam:en är så lätt att förändra. En av de starkaste argumenten till att köpa den, förutom att den är riktigt snygg
    Jag gillar orginalregnskyddet, men inte barnen...
    bumberbarskydd är ett måste och sittdyna.
    Jag tycker orginalåkpåsen är varm så det räcker. men bor kanske på var man bor, jag bor i Göteborg.
  • zasata
    mican skrev 2010-11-24 09:35:58 följande:
    HJÄLP!!!

Idag LOSSNADE ena sidan på min bugga! Ved i helvete!?
    Detta hände när jag skulle upp för en trapp! Tänk om allt lossnat!!

Vem kontaktar man gällande reklamationer?
    Har inget kvitto, vet ej var den är inköpt! (present)
    Det problmet har jag med haft tyvärr på min Frog, när jag gick för trottaren TRE ggr, trodde jag satt fast den dåligt fört. :(
    Har haft problem emd ALLA mina bugbaoo... skit vagnar egentligen..
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21