• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Tant Pruselius
    finbusen skrev 2011-04-05 13:23:06 följande:
    Mammageno: jag gillar inte regnskyddet alls. Tycker den tar stor plats i varukorgen trots att man viker ihop den. Dock har jag inte hittat något annat som sitter bra, några tips?
    jag kör på tullsas för sulky, funkar till liggdelen allafall, inte testat på sittdelen än...
    tror jag hört några som kört på brios så det ska oxå funka...
    AnPa skrev 2011-04-05 13:28:01 följande:
    Typ tullsa-liknande regnskydd sitter bra på sittdelen :) Har inte provat på liggdelen men skulle tro att det funkar på den med :)
    då funkar det till sittdelen oxå då, perfa
  • mamma på vift

Vi kör på ett svart vanligt regnskydd från Brio som alltid ligger i varukorgen. Fungerar på både ligg och sittdel. Orginal regnskyddet har vi bara använt om det regnat när grodan stått på altanen och sovit i vagnen... då är det super.

Home Is Where The Heart Is
  • mammageno

Vad sur jag blir! Hon ringde just och sa att det blir dyrare än hon sagt först, 1500:- för vagnen och frakt med är det vanligt att man får betala frakt?! plus att jag kommer få vänta funderar på att skita i det, vill ju ha min vagn nu och inte om 5 veckor!
    De hade inget inne så... Det är en nyöppnad butik så de har inte möjlighet antar jag.
    Dessutom tyckte hon att vinterhjul hörde till barnvagn och inte tillbehör så då fick jag inte dem på erbjudandet vilket nog var en tolkningsfråga.
    De var jättetrevliga men kidzshoppen var bättre! Kollar på att importera med nu...

• Noiis
    mammageno skrev 2011-04-05 16:05:54 följande:
    Vad sur jag blir! Hon ringde just och sa att det blir dyrare än hon sagt först, 1500:- för vagnen och frakt med är det vanligt att man får betala frakt?! plus att jag kommer få vänta funderar på att skita i det, vill ju ha min vagn nu och inte om 5 veckor!
    De hade inget inne så... Det är en nyöppnad butik så de har inte möjlighet antar jag.
    Dessutom tyckte hon att vinterhjul hörde till barnvagn och inte tillbehör så då fick jag inte dem på erbjudandet vilket nog var en tolkningsfråga.
    De var jättetrevliga men kidzshoppen var bättre! Kollar på att importera med nu...
    kidzshop har rabattkoder nu, ring och fråga om dom gäller även när du bygger din vagn för då  e de 500 i rabatt
  • mammageno

Trevligt!
    Jag tyckte det kändes så oseriöst helt plötsligt och eftersom jag inte vill att det skall krångla massor (redan fått min beskärda del) känns det som jag kollar elsewere !

• Asereht

Jag gillar fleece, har både fleece och canvas. Tycker att fleecesuffletterna sitter snyggare, tycker också att fleece toppen är mycket trevligare än canvastoppen. Mest för att fleece är mjukare och skönare. Dessutom gillar jag att fleecetopseten är billiga numer.

Och som några ovan skrev så är fleecen i finare färger.

Tistel med fem ♥ sticklingar ♥   Blogg: www.stickig.se
  • annat82
    Tant Pruselius skrev 2011-04-05 15:00:38 följande:
    mammageno skrev 2011-04-05 12:58:30 följande:
    Är fleecefärgerna mjukare/ mildare? Är det fel att ha Fleece nu i vår? Verkar så mysigt...
    Och jag tycker tvärtom, gillar canvas mkt bättre...
    men, smak sak
    Saken är nog att jag gillar canvas bättre, men tycker fleecen sitter så mycket snyggare
    Har nog ungefär lika många av varje faktiskt och nästan för många, fast det går ju inte så klart
  • annat82
    Tant Pruselius skrev 2011-04-05 15:03:26 följande:
    jag kör på tullsas för sulky, funkar till liggdelen allafall, inte testat på sittdelen än...
    Typ tullsa-liknande regnskydd sitter bra på sittdelen :) Har inte provat på liggdelen men skulle tro att det funkar på den med :)
    Har också tullsas regnskydd till sittdelen, funkar utmärkt
    Bra att veta att det funkar till liggdelen också då
  • Lindadjo
    Tant Pruselius skrev 2011-04-05 15:03:26 följande:
    Åh.... regnskydd har jag ju inte ens tänkt på... måste införskaffas.
    2010 blev ett bra år! Har +:at