• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Fröken Småland

solouniko: jag skulle ha tagit ett fårskinn, vikt in kanterna så att det hade blivit smalt och trångt för bebisen. Och sen bädda något ovanpå efter tycke och smak.

• solouniko
    Fröken Småland skrev 2011-04-04 18:22:20 följande:
    solouniko: jag skulle ha tagit ett fårskinn, vikt in kanterna så att det hade blivit smalt och trångt för bebisen. Och sen bädda något ovanpå efter tycke och smak.

Tack för tipset! Ja ett fårskinn har vi ju, det borde funka även om/när det är varmt för de andas väl.. Kommer ju ha en p&t mjuklift också till den vagnen så den kanske passar i liggdelen på buggan också? Milla var dock inte speciellt förtjust i ståbrädan haha utan ville mest ligga i liggdelen, blir väl ett himla liv sen
    Milla 090316 ♥ Bebis maj 2011 ♥ solouniko.blogg.se
  • daniels baby

yeeeyyy, imorrn kan jag hänga här igen "ordentligt" för då blir jag ägare till en plommonlila bee+!!
     *lääääängtaaaaaar*

• Tant Pruselius
    solouniko skrev 2011-04-04 17:58:17 följande:
    DrömmerNär jag köpte min vagn så valde jag den gråa tråååkiga basen precis som många andra försgångsköpare Men jag tröttnade oerhört fort och bytte till brun, GUUD så mycket snyggare det är! Och ändå "praktiskt" och passar till alla toppar. Ja, kort och gott så ÄLSKAR jag min bruna bas

Men vill dock gärna ha orange också. Orange/rosa är ju snyggaste sommarvagnen ever Just nu kör vi brun/brun och det är superfint, andra favvosar är brun/rosa och brun/offwhite. Nu vill jag nog ha den nya gröna färgen tror jag, det borde väl också vara fint till det bruna?

Kunde inte hålla mig och packade upp min fiiina inplastade och oanvända liggdel och monterade den på vagnen, åh så mysigt och fint det blev 30 dar ännu till BF men äsch, storasyster får åka p&t tills det är dags. Men frågan är, HUR bäddar man den så det blir ombonat och mysigt den här årstiden? Den är ju helt gigantisk verkligen Milla som är 2 kunde ju ligga i den utan problem haha! Bäddningstips?
    vi har fårskinn i våran, och filt...
    tror även den nya gammelrosa är fin till den bruna, och orange !?
  • Mammatilltretroll

Jag köpte en begagnad Bee och har en fråga..
    Sufletten är jättetrög att dra upp och ner och liksom "smäller" när man drar den upp och ner...
    Är det normalt eller?

• solouniko
    Tant Pruselius skrev 2011-04-04 18:59:10 följande:
    vi har fårskinn i våran, och filt...
    tror även den nya gammelrosa är fin till den bruna, och orange !?
    Ja det blir mysigt med fårskinn ju, tänkte inte ens på det nu när det är vår och snart sommar Joo men vi har orange både som vanlig och som sommarsuflett så då känns det nästan lite trist? Den gröna känns ju väldigt ny tycker jag men får se hur den ser ut IRL när den kommer till butik
    Milla 090316 ♥ Bebis maj 2011 ♥ solouniko.blogg.se
  • mammageno

Jag har fått besked !!jag får köpa så men det var till 10% men det är iaf ngt! Hoppas min man inte fortsätter trilskas bara, iiihh!

• mammageno

Ja det låter lite men smäller vet jag inte?! Är det en plus eller den gamla? eller är det bara jag som har en sån gammel skorv eller?!
    Jag kan inte komma över det men jag gillar verkligen den orangea, färgen Är liksom glad! Och med rosa till sommaren fiiiint! Jag köper väl en ny höst och vinter del sedan då...
    Verkar som om det är bra andrahandsvärde på bugaboo?

• linalotta

Hej hej...har ni något tips om vart man kan köpa smidigt och till "bra pris" om man vill köpa en skojjig färg till sufletten och "toplocket" eller vad man kallar det!  :)

Sedan finns det ju så många som syr sååååå himla fina sittdynor och grejjer...själv är jag helt värdelös när det gäller sy och skulle gärna köpa en färdig. Har ni tips på någon som syr själv som man kan köpa från?

tack tack tack tack tack så länge...