• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • mammageno

Ojoojoj vad gjorde jag nu då? Förklarar i morgon...

• Tant Pruselius
    annat82 skrev 2011-04-05 18:24:10 följande:
    Har också tullsas regnskydd till sittdelen, funkar utmärkt
    Bra att veta att det funkar till liggdelen också då
    Lindadjo skrev 2011-04-05 19:07:15 följande:
    Åh.... regnskydd har jag ju inte ens tänkt på... måste införskaffas.
    Jag har ett orginal (till cam men det funkar väll till lillgrodorna?) om du vill ha?!
    MissR skrev 2011-04-05 20:04:42 följande:
    Nu har vår lillebror äntligen kommit och jag har premiärkört vagnen=) helt underbar!!!!!

Men en fråga, om man har handtaget längst ut kan man "bumpa" vagnen i trappan då? det borde väl inte slita på fästena? Eller?
    grattis till lillebror !!!!
    modestyclara skrev 2011-04-05 20:44:23 följande:
    Jag har hört att man hellre ska hålla nedanför fästena om man måste bumpa vagnen i trappor men enligt instruktionsboken ska du inte bumpa alls... därför jag kör frog
    får man bumpa grodan hur mkt man vill?
    Insomnie skrev 2011-04-05 20:59:36 följande:
    Hade varit kanon om jag bott lite närmare men det är 45 mil dit... Inget ställe som säljer hjulskydd på nätet eller så?
    det finns det garanterat... bara det att dem är välldigt prisvärda (25kr tror jag att jag bet för mina) just där. Aldrig använt mina dock
  • Noiis

Tant, Grodan har ju inte justerbart handtag så risken att den kan börja glida är ju helt 0
    men klart att man säkert kan ha sönder den på nåt annat sätt så därför rekomenderas de ju aldrig på nån vagn (mer än stokke xplory som har en inställning just för att gå i trappor) men om man är orolig för glidande chassi så finns inte den risken med grodan eller ödlan 

• Tant Pruselius
    Sjukhus Mamman skrev 2011-04-05 23:04:45 följande:
    Tant, Grodan har ju inte justerbart handtag så risken att den kan börja glida är ju helt 0
    men klart att man säkert kan ha sönder den på nåt annat sätt så därför rekomenderas de ju aldrig på nån vagn (mer än stokke xplory som har en inställning just för att gå i trappor) men om man är orolig för glidande chassi så finns inte den risken med grodan eller ödlan 
    nej precis glida är ju 0 men jag tänkte att den måste ju gå att sabba genom att bumpa den i trappa...

Lite smått sugen på en groda faktiskt, eller snarare att bygga ihop en blandning vill helst åt ett grodchassi tror jag..... men är dem som camen i handtaget när den är på yttersta?
  • Noiis
    Tant Pruselius skrev 2011-04-05 23:07:16 följande:
    nej precis glida är ju 0 men jag tänkte att den måste ju gå att sabba genom att bumpa den i trappa...

Lite smått sugen på en groda faktiskt, eller snarare att bygga ihop en blandning vill helst åt ett grodchassi tror jag..... men är dem som camen i handtaget när den är på yttersta?
    hybrid är bästa combon tycker jag!
    minns inte hur de va med höjden men den e något lägre har jag för mig 
  • mammageno

Finns flera grodor på blocket! Kika där!:/)

• Insomnie

Tant Pruselius: Aldrig använt..? Oj,oj.. Jag skulle haft användning för det flera gånger redan o dotter är bara 2,5 månad ännu, känns som om jag bor i en lerby.. Säg till om du vill bli av med dem

• Insomnie

Sweetheartno1: Ah, jag får ta en tripp till babyproffsen då, de kanske har..

• annat82

Jag gillar att köra camen med handtaget nästan på det högsta och frogen är lite lägre, nåt mellanting helt enkelt, men har aldrig stört mig på frogen utan tycker den är lagom. Både för sambon och mig, men så är vi i princip lika långa, 170
  • Asereht

Jag har ingen koll på hur cammen är i högsta läget men grodan är i perfekt höjd för mig som är 1.70 lång. Om vi inte hinner innan parkträffen så ska jag ta med grodan då så du får känna på den. Maj är ju inte långt bort.
    Tistel med fem ♥ sticklingar ♥   Blogg: www.stickig.se