• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Noiis
    Ben10 skrev 2011-04-07 22:15:22 följande:
    Ny i tråden o funderar på en cameleon. Aldrig haft bugaboo innan o har ingen brådska.
    Kommer att köpa begagnad e det något år som man ska undvika? Något speciellt att hålla koll på?
    Kan det vara värt att köpa ett nytt chassi o "fynda" resten av delarna efterhand har tills jan på mig;) det e ju mest det jag e orolig för på äldre vagnar hur det har hanterats.
    Om man gör så passar alla årsmodeller då?
    Förlåt om jag ställer frågor som redan finns svar på men ni e ju flitiga på att skriva så svårt att läsa ikapp
    ofta är det chassina som går sönder så att köpa alla delar alt. en ruggit billig komplett som du sen köper ett nytt chassi till är de bästa om man inte vill köpa allt nytt!
  • Ben10

Sjukhusmamman- precis så jag oxå funderat när det gäller chassit det som blivit mest slitet på de andra vagnarna man haft.

Ännu en nybörjar fråga: "ramen" till liggdelen det samma som man sen har som "ram" till sittdelen?!?

• Noiis
    Ben10 skrev 2011-04-07 22:48:10 följande:
    Sjukhusmamman- precis så jag oxå funderat när det gäller chassit det som blivit mest slitet på de andra vagnarna man haft.

Ännu en nybörjar fråga: "ramen" till liggdelen det samma som man sen har som "ram" till sittdelen?!?
    ja ramen är den samma
  • Ami755

Ben10: ja det är samma ram, man tar bara av liggdelstyget och sen trät man på sittdelstyget

En fråga till er alla alllvetande, läste nånstans om rengöring av repor och annat på chassit- vad har ni använt för medel? funkar inte med bara diskmedel. tacksam för er hjälp

• mammageno

Jag gjorde just en storrengöring och tog den milda autosol varianten på all metall och det vitadet blev skitbra! Det Vita Är VITT! Ta inte på den svarta där tog jag blackwax och polerade upp. Lackrengöring är också bra men polerar inte.
    Sedan går du över med lite olja och eftertorkar! Sååå fin! Ser helt ny ut!

• mammageno

Ben10 du har koll! Det finns massor av delar både på tradera och på blocket. På chassit får du garanti med, smart!

• mammageno

Ta inte autosol eller lackreng. På de svarta delarna bara, det blir en vit hinna som visserligen går att tvätta bort men det ät merjobb. Autosol är milt polerande och gör det lite matt,

• Sweetheartno1

Ni finns ju all black överallt igen. Är den här för att stanna ? :D