• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Ben10
    mammageno skrev 2011-04-08 09:20:55 följande:
    Oj blev fel ram och bågar och spännen av henne och chassit i butik skulle det stå. Jag tycker du skall pruta eftersom annonsen är gammal med.
    Låter som en bra ide vad tror ni man kan säga för pris om man tar dom sakerna av henne? Kan det skickas med post utan att man ruinerar sig på frakten?
    Det e nämligen det som e lite trubbel inga annonser som e nära så man kan hämta o just vagnar brukar ju bli en del frakt på men kanske inte när det e så här i delar liksom.
  • mammageno

Kan man skicka en hel vagn för 400 då borde det gå på 200:- tänker jag?
    Annars kan man skicka med schenker och då blir det ännu billigare men tar längre tid

• Ben10

Ok då vet jag på ett ungefär. Kan ju inte väga så mycket men blir ju lite otympligt med ramen.
    Har skickat mail till säljaren får se vad jag får för svar.

• imaj

Bussgods brukar vara det allra bästa när man ska skicka större grejer så som vagn. De brukar ta kring 400;- för en hel vagn, sedan kan man välja så att köpare betalar vid mottagandet av paketet och det brukar bara ta några dagar innan säljaren då får pengarna. Dvs ett rätt tryggt och billigt sätt att sköta blocket-affärer på

• mammageno

Jag har fått vagn från bussgods och jag tycker det var smidigt!

Jag satte på sommarsuffletten och jösses vad knall orange den är, jag kommer nog gilla mandarin för den är nog mildare. Den är fin men det behövs en sittdel som matchar in den lite mer fasat.

• hej att
    Ben10 skrev 2011-04-08 15:47:23 följande:
    Ok då vet jag på ett ungefär. Kan ju inte väga så mycket men blir ju lite otympligt med ramen.
    Har skickat mail till säljaren får se vad jag får för svar.
    Ska du slå till? Jag har också frågat om att få det skickat, och hon sa att det var en före som var intresserad, antar att det är du?
    I så fall pyser jag vidare och kontaktar någon annan - ett evighetsjobb snart! Tur man gått på HP nu så man kan hålla på med det här heltidsarbetet istället...

Jag har lagt i en varukorg på kidzshop nu, med chassi, hjul och ram. Men hjul och ram kan man alltså tryggt köpa begagnat säger ni? (Ni är så duktiga som kan!) Spännen till suflett förstod jag inte mycket av, vadå höger och vänster? Är det olika?

Sen kollar jag på blocket och tradera efter sittdel, liggdel och allt det där, men jag vet inte vad jag vill ha för färg riktigt... Men det känns bra med Bugaboo som vagn nu i alla fall, trots att jag aldrig provkört en. Det känns tryggt med alla reservdelar som finns och all kunskap man kan få ta del av!
    www.ietthuspaeno.se - Blogg om en motivatoriskt utmanad vaginalsvensk.
  • mammageno

Hihi välkommen!

Jag såg en vagn som såldes medextra ram, på blocket. Kolla om du kan få köpa den separat kanske? Skall se om jag hittar..

• mammageno

Hjul hade jag köpt nya det är inte många som är fina efter vintern tror jag.

• hej att
    mammageno skrev 2011-04-08 19:40:01 följande:
    Hjul hade jag köpt nya det är inte många som är fina efter vintern tror jag.
    Hmm, eller så köper jag en begagnad komplett vagn... hu så svårt!
    www.ietthuspaeno.se - Blogg om en motivatoriskt utmanad vaginalsvensk.