• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Stargirl
    MiniM3 skrev 2010-04-15 09:22:19 följande:
    Älskar min nya bee plus med iphone hållare ;D Bee plus slår den andra med hästlängder tycker jag.. Nykär 
    Ååååh...har du Iphone hållaren oxå.....Jag gillar oxå den nya Bee bättre än den gamla.
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
  • Minatre

Vad är den största skillnaden på den nya resp. äldre modellen Bee? Någon som provat båda och som kan ge info?

Har den gamla och trivs väl ganska bra med den. Använder dock cam betydligt mer just nu för vår 7 månaders tjej.

• straw2008
    Stargirl skrev 2010-04-15 09:25:20 följande:
    Ååååh...har du Iphone hållaren oxå.....Jag gillar oxå den nya Bee bättre än den gamla.
    WIIIE !!

Vad är det du främst gillar ? VI har gamla till vår nyföddadottern o denälskar jag verkligen!

Ska till miami om ett par månader o undrar om man kanhitta en billigare bee plus än vad den kostar i sverige....
    Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • straw2008
    Xst skrev 2010-04-15 08:06:49 följande:
    Försöker du ge mig mardrömmar?
    Min man undrade häromdagen hur man bara KAN bry sig så mkt om vad andra har för vagnar (syftade på att jag kommenterar alla slitna svarta fleecar och 4-hjuliga emmaljunga).

Öh inget svårt alls liksom, mitt intresse :O)

Jag är så hemsk, jag tycker nästan barnet blir sötare i en bugga {#lang_emotions_surprised}
  • Xst
    straw2008 skrev 2010-04-15 10:07:51 följande:
    Min man undrade häromdagen hur man bara KAN bry sig så mkt om vad andra har för vagnar (syftade på att jag kommenterar alla slitna svarta fleecar och 4-hjuliga emmaljunga). Öh inget svårt alls liksom, mitt intresse :O) Jag är så hemsk, jag tycker nästan barnet blir sötare i en bugga
    Hehe.. ja jag står på din sida. Enda stället jag kan tänka mig en gammal EL på är vid stallet Vagnar som bott hos mig har nog tom lämnat mig fräschare än vad de kommit ibland Är pedant med vagnar Tanken på slitna tyger.. får mig att vilja.. urk!
  • Stargirl
    straw2008 skrev 2010-04-15 10:04:35 följande:
    WIIIE !! Vad är det du främst gillar ? VI har gamla till vår nyföddadottern o denälskar jag verkligen! Ska till miami om ett par månader o undrar om man kanhitta en billigare bee plus än vad den kostar i sverige....
    Alltså jag var inte missnöjd med den gamla. Men nu när man jämför så är den nya bättre.
    Båda är lika sköna att köra men då den nya har höjbar rygg så får dottern platts bättre, sittdelen är bredare så dottern har mycket plats kvar och sen så gillar jag att handtaget har hack ist för steglöst som de gamla har.
    Sen är det säkert oxå nyhetens behag......dottern åker dock sällan vagn numer men jag tror det blir mer till sommaren.
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
  • straw2008
    Xst skrev 2010-04-15 10:22:56 följande:
    Hehe.. ja jag står på din sida. Enda stället jag kan tänka mig en gammal EL på är vid stallet Vagnar som bott hos mig har nog tom lämnat mig fräschare än vad de kommit ibland Är pedant med vagnar Tanken på slitna tyger.. får mig att vilja.. urk!
    Jag vet jag är exakt likadan, vår bee ser sprillans ny ut medens väninnans är supersliten (min är 1,5 år gammal hennes 6 månader men bara använd till 2 resor, jag använder min flitigt VARJE DAG).

Enbugga med vinterhjul funkar i stallet :O)
  • straw2008
    Stargirl skrev 2010-04-15 10:26:36 följande:
    Alltså jag var inte missnöjd med den gamla. Men nu när man jämför så är den nya bättre.Båda är lika sköna att köra men då den nya har höjbar rygg så får dottern platts bättre, sittdelen är bredare så dottern har mycket plats kvar och sen så gillar jag att handtaget har hack ist för steglöst som de gamla har.Sen är det säkert oxå nyhetens behag......dottern åker dock sällan vagn numer men jag tror det blir mer till sommaren.
    Ok jag förstår att ryggläget är ett STORT plus! Annars har jag faktiskt tänkt ta bort vingarna på vår gamla bee som på nya, kan inte se vingarnas funktion ändå.
    Tror gamla får duga till oss, har så mkt minnen med den :O)
  • Xst
    straw2008 skrev 2010-04-15 11:00:29 följande:
    Jag vet jag är exakt likadan, vår bee ser sprillans ny ut medens väninnans är supersliten (min är 1,5 år gammal hennes 6 månader men bara använd till 2 resor, jag använder min flitigt VARJE DAG). Enbugga med vinterhjul funkar i stallet :O)
    Njae, inte när man går i de ckliga smutsiga skogarna över stock och sten med häst på släp. Då funkar faktiskt en EL Buggan kan ju bli smutsig
  • straw2008
    Xst skrev 2010-04-15 11:05:03 följande:
    Njae, inte när man går i de ckliga smutsiga skogarna över stock och sten med häst på släp. Då funkar faktiskt en EL Buggan kan ju bli smutsig
    Eh jo du har rätt, jag gick aldrig terräng med både vagn o häst, hästen stannar ju bara o äter hela tiden.
    Skulle ändå inte välja el, skulle välja bärsele {#lang_emotions_kiss}
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21