• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Kajsan
    Delira skrev 2010-04-16 16:37:15 följande:
    Tack för infon om tvättningen, den blev jättefin. En sak till: När jag tog isär vagnen upptäckte jag att en av stödskenorna till vagnen saknades, och att det istället låg en kartongbit där. Vet ni om man kan köpa en sådan stödskena separat och isåfall var? När jag surfat runt till de vanliga nätbutikerna för bugaboon hittar jag inga sådana.
    Jag tror de flseta som säljer Bugaboo har det inne om man ringer.
    Jo just det!
  • Stargirl
    Joddan skrev 2010-04-16 16:43:29 följande:
    Mina skenor till liggdelen är borta, jag hade avbruten linjal ist
    Håller med...man kan sätta vad som helst däri...jag hade en sked
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
  • modestyclara
    Onyxia skrev 2010-04-15 18:42:13 följande:
    Någon som har tips på var man kan få tag på ny sufflett till den gamla Bugaboo Bee? Gärna svart eller blå och ännu hellre i butik i Skåne (Bor i Malmö). Även solsuffletten är av intresse.
    kidzshop kanske?
  • Onyxia
    modestyclara skrev 2010-04-16 18:04:36 följande:
    kidzshop kanske?
    Kollade med dem först. Dem hade enbart en rosa kvar. Och just rosa har jag redan :(
  • H I L L A
    Stargirl skrev 2010-04-16 13:07:11 följande:
    Gud vad fin den blev!!
    Tack !!
    Nu känner jag mig hel igen En bugga är ett måste i vagnparken!
  • H I L L A
    Miss Boring skrev 2010-04-16 13:35:40 följande:
    Vad tycker du om köregenskaperna nu då? Du har ju inte haft Cam sen jag skaffade min cam... ungefär
    Jag gillar den massor !!! Visst, den är lite tyngre än gecko & bee, men också större, så lillan kan ha den länge till, eller ja tills hon inte behöver vagn längre.
  • thj
    Onyxia skrev 2010-04-16 18:07:39 följande:
    Kollade med dem först. Dem hade enbart en rosa kvar. Och just rosa har jag redan :(
    Kanske kan de ta hem en till dig
  • modestyclara
    thj skrev 2010-04-16 19:40:28 följande:
    Kanske kan de ta hem en till dig
    Åh ser man på vem som tittar in. *gosar* {#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_heart}
  • Kavat

Alltså jag kan inte sluta drömma om Been sedan barnmässan...
    Fanns det en cocoon till den gamla? Ser den likadan ut? "Behöver" man den?

Har ju egentligen några vagnar redan, hrm, men kom fram till att det är ju hur smidigt som helst med en Bee! Perfekt vagn att ha i bilen om man åker iväg - jag måste åka för att träffa folk här på "landet", så är iväg så gott som dagligen. En vagn som kan "delas" med lillebror när man bär i sjal osv.. Sen är jag kär. {#lang_emotions_heart} *vill ha*

• Ellisizza
    Kavat skrev 2010-04-16 21:32:56 följande:
    Alltså jag kan inte sluta drömma om Been sedan barnmässan... Fanns det en cocoon till den gamla? Ser den likadan ut? "Behöver" man den? Har ju egentligen några vagnar redan, hrm, men kom fram till att det är ju hur smidigt som helst med en Bee! Perfekt vagn att ha i bilen om man åker iväg - jag måste åka för att träffa folk här på "landet", så är iväg så gott som dagligen. En vagn som kan "delas" med lillebror när man bär i sjal osv.. Sen är jag kär. *vill ha*
    Blev också kär i nya bee Har en cameleon sedan tidigare och ville ha en vagn som är enkel att ta med i bilen, på resor och så.

Vi åkte till butiken och skulle bara kolla. Men så frågade vi om de hade någon hemma och de hade bara en...så då bestämde vi illa kvickt att den fick följa med hem {#lang_emotions_tomte}

Har inte ångrat mig fast jag nu har två vagnar och bara ett barn. Bee är ju supersmidig! Skulle inte vilja ha den som enda vagn dock men som komplement till min cameleon är den perfekt.

Det roliga är att jag motiverat mitt val av bugaboo cameleon med att den är ju sååå bra för den passar till allt och räcker hela vagntiden så man behöver ingen annan vagn. Andra som köper klumpigare vagnar kommer att byta till en smidigare vagn! MEN nu står jag här med TVÅ vagnar och ingen annan i mammagruppen har köpt en till vagn {#lang_emotions_undecided}
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21