• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Onyxia

Någon som har tips på var man kan få tag på ny sufflett till den gamla Bugaboo Bee? Gärna svart eller blå och ännu hellre i butik i Skåne (Bor i Malmö). Även solsuffletten är av intresse.

• signea
    mollan nu skrev 2010-04-15 17:46:52 följande:
    ny bugga? Min är 3 år gammal och det regnskydd man fick med då är lite mindre än det man får med idag.
    Vad använder du för regnskydd?
  • joasia

Hurra- nu rullar min bugga och stannar precis som den ska Tusen tack Mollan! Så glad!

• mollan nu
    signea skrev 2010-04-15 18:47:34 följande:
    Vad använder du för regnskydd?
    ett från brio, ser ut som en svart sopsäck typ.
    joasia skrev 2010-04-15 20:54:03 följande:
    Hurra- nu rullar min bugga och stannar precis som den ska Tusen tack Mollan! Så glad!
    så lite så, bara kul att vårt gamla chassi kan ge andra chassin lite nytt liv
    ♥♥ Alma 060809 ♥♥ ♥♥August 091030♥♥
  • Stargirl
    Onyxia skrev 2010-04-15 18:42:13 följande:
    Någon som har tips på var man kan få tag på ny sufflett till den gamla Bugaboo Bee? Gärna svart eller blå och ännu hellre i butik i Skåne (Bor i Malmö). Även solsuffletten är av intresse.
    Kolla med Villa Magnolia som ligger i Malmö. Eller testa webshoppar som kidzshop.se eller kopbarnvagn.se alt toddler.se
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
  • Delira

En fråga från en bugaboo-nybörjare:

Har köpt en begagnad bugaboo och har tänkt fräscha till den och göra en liten service- och tvättgenomgång. Vad behöver jag göra? T.ex. med hjulen - ska de tvättas och oljas? Vilka textilier kan jag tvätta i maskin? Tacksam för tips.

• Stargirl
    Delira skrev 2010-04-16 09:44:46 följande:
    En fråga från en bugaboo-nybörjare:Har köpt en begagnad bugaboo och har tänkt fräscha till den och göra en liten service- och tvättgenomgång. Vad behöver jag göra? T.ex. med hjulen - ska de tvättas och oljas? Vilka textilier kan jag tvätta i maskin? Tacksam för tips.
    Alla tyger kan tvättas i maskin. 30 grader i ett fintvättsprogram utan sköljmedel.
    Ställ chassit i duschen och spola av med ljummet vatten. Sen kan du spraya lite siliconspray lr liknande där bakjulen sitter.
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
  • Miss Boring
    Delira skrev 2010-04-16 09:44:46 följande:
    En fråga från en bugaboo-nybörjare:Har köpt en begagnad bugaboo och har tänkt fräscha till den och göra en liten service- och tvättgenomgång. Vad behöver jag göra? T.ex. med hjulen - ska de tvättas och oljas? Vilka textilier kan jag tvätta i maskin? Tacksam för tips.
    Kom ihåg att stänga alla kardborrar vid maskintvätt!
    Nytt namn, men nu ännu tråkigare!
  • Joddan

JAG VILL KÖRA CAM! Typiskt att sonen ska vägra *packar ner och sparar till nästa barn*

Silas 2009-03-03
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21