• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Insomnie
    gavagai skrev 2011-04-12 20:30:56 följande:
    Ledsen att jag lät lite desperat där. Det gick rätt bra till alut, när jag fick klart för mig att det var tillåtet med lite våld (att trycka ihop ramen en aning), och sedan fick min lilla Mika sätta sig i den så att den trycktes ordentligt på plats. Det blir nog bra till slut. Tack för ditt tips.
    Bra att det löste sig Det som räknas ju!
  • mammageno

1 diskmedel o mjuk svamp Tvätta hela vagnen med detta. Var försiktig om det inte finns hjul på då viss smörj kletas ut över hela vagnen om du tar där..

2 autosol endast på aluminiumchassit och VIT plast, gnugga inte jättehårt och länge på samma ställe ta lite vatten på trasan, det blir jättefint och det vita kritvitt

3lackrengöring på aluminiumet endast

4 svart plast; back to blackvax men endast på matt svart plast, färgar annars. Polera upp glans i ytan. anv mycket lite åt gången.

Torka med lätt fuktad trasa allt med några droppar fin hudolja och torka sedan med en torr microfibertrasa.

Fråga gärna jag nästan önskar jag fick hjälpa, sånt är ju så kul!

• mammageno

Jag kanske inte svarar förrens i morgon då jag syr för glatta livet! Barnvagnsdyna!

• Tazze

Är det någon som vet vart jag kan köpa en ny bromsvajer och hur mycket kostar en sån?
    Gärna ett ställe på nätet. 

Douglas 051222 Oliver 090501
  • Duntoffla
    mammageno skrev 2011-04-12 20:41:05 följande:
    1 diskmedel o mjuk svamp Tvätta hela vagnen med detta. Var försiktig om det inte finns hjul på då viss smörj kletas ut över hela vagnen om du tar där..

2 autosol endast på aluminiumchassit och VIT plast, gnugga inte jättehårt och länge på samma ställe ta lite vatten på trasan, det blir jättefint och det vita kritvitt

3lackrengöring på aluminiumet endast

4 svart plast; back to blackvax men endast på matt svart plast, färgar annars. Polera upp glans i ytan. anv mycket lite åt gången.

Torka med lätt fuktad trasa allt med några droppar fin hudolja och torka sedan med en torr microfibertrasa.

Fråga gärna jag nästan önskar jag fick hjälpa, sånt är ju så kul!
    *sparar*

Gjorde lite så där nu ikväll fast bara med Autosol på chassit. Får ta det andra vid tillfälle 
  • Tant Pruselius
    Joddan skrev 2011-04-12 09:44:21 följande:
    Undrar om de finns några limited bees kvar i juni??? Så fort skatteåterbäringen kommer så ska jag ha en ny bee. Och den här gången får den aldrig flytta!!!
    tycker du ska slå till på en denim !Hjärta
  • Tant Pruselius
    Asereht skrev 2011-04-12 10:40:43 följande:
    Sand är fint! 'hytter med fingret* Mycket mycket finare än tråkgrå.

Rött är alltid rätt men eftersom brion är helröd känner jag behov av att ha annan färg på buggan.
    jo absolut, förstår mig inte alls på tråkgrå , gillar ju denim (och rött!) bäst, men annars skulle jag nog slå till på en bruning, med nya ceriesa topen ....Mums!
  • Tant Pruselius
    Asereht skrev 2011-04-12 15:45:05 följande:
    Jag har heller aldrig gillat parasoll, till någon vagn. Kör heller med solskyddsnät eller skärm. Parasoll är i vägen, måste flyttas och får luft under sig. *ogillar starkt*
    *tar i hand* gillar inte heller...*ryser*
  • Joddan

En Bee blir det iaf! Och nu ska den få stanna. De är inge bra nov-mars och då kör jag swift. Men nu på våren-sommaren så gillar jag inte alls swiften... Suktar efter varje bee jag ser. Ny som gammal...