• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Joddan

Sjukhus mamman

Men de finns ju ingen ramp? Jag har frågat en gång att bli förblisläppt och det blev jag "undantagsfall" sa han. Så de måste öppna alltså. Ska ringa sl och få skriftligt bevis. Men på sl center så var de rätt otrevliga och sa att det var stockholmsstad stadsdelsförvaltnings (??) problem. Men som sagt. När maken är med är de ok. Antingen bär han eller så öppnar han åt mig med kortet... Tänkte bara hur alla andra nacka/värmdöbor gör. Har ju bott på söder senaste 8 åren...

• Duntoffla
    Joddan skrev 2011-04-13 11:34:36 följande:
    Någon som bor i sthlm som åker buss från slussen ofta?
    På tal om sjukhusmammans länkar.

I slussen finna en galleria som man kan åka hiss/rulltrappa upp till torget. Den andra hissen som finns är inne i t-banan. Och jag som åker vagn åker gratis buss så ja har inget månadskort att komma in där till hissen.
    Gallerian är öppen typ 9 (eller 8) till 22. HUR GÖR NI SEN? Om man ska ner/upp senare? Den finns en trapp (en gul kissig med massa knarkare i). Men jag vill (kan) inte dra upp vagnen...
    Hur gör ni? Finns det någon annan väg? Har pratat med sl och de säger bara att jag får passa gallerians tider för att komma hem???? När maken är med är de ok, för då bär han... Några tips? Om det finns ngn som brukar åka i slussen...
    Just nu åker jag inte ofta då jag är mammaledig men annars. Du ska alltså ner i Slussen (Nacka-Värmdö)? Jag skulle knata bort mot Ga stan (skeppsbron) och sen första övergångsstället och ner mot Patricia och sen in vid Slussen mot bussarna. Eller tvärtom om du kommer från Nacka-Värmdöhållet
  • Minmami

Joddan; jag åker också där, men har inte tänkt så långt att gallerian nån gång kan vara stängd . Hmmm vad spännande....

• Noiis
    Joddan skrev 2011-04-13 13:27:27 följande:
    Sjukhus mamman

Men de finns ju ingen ramp? Jag har frågat en gång att bli förblisläppt och det blev jag "undantagsfall" sa han. Så de måste öppna alltså. Ska ringa sl och få skriftligt bevis. Men på sl center så var de rätt otrevliga och sa att det var stockholmsstad stadsdelsförvaltnings (??) problem. Men som sagt. När maken är med är de ok. Antingen bär han eller så öppnar han åt mig med kortet... Tänkte bara hur alla andra nacka/värmdöbor gör. Har ju bott på söder senaste 8 åren...
    ja men och nu när jag tänker efter så går jag samma väg som duntoffla. 
    Men det har väl iaf funnits en gångramp ner förr?! men de var inte en trevlig väg att gå. fast då kanske man inte kom ner hela vägen?
    fy de är verkligen för länge sedan jag åkte där ifrån... 2 år sedan eller nåt sånt
    jag börjar bli gammal och gaggig hahaha

Men jag skulle iaf om det var i dag och om vädret inte tillät att gå ute, så skulle jag gå in och be om att få bli insläppt till hissen. Det ska dom inte neka! 
  • Duntoffla
    Sjukhus Mamman skrev 2011-04-13 14:18:27 följande:
    ja men och nu när jag tänker efter så går jag samma väg som duntoffla. 
    Men det har väl iaf funnits en gångramp ner förr?! men de var inte en trevlig väg att gå. fast då kanske man inte kom ner hela vägen?
    fy de är verkligen för länge sedan jag åkte där ifrån... 2 år sedan eller nåt sånt
    jag börjar bli gammal och gaggig hahaha

Men jag skulle iaf om det var i dag och om vädret inte tillät att gå ute, så skulle jag gå in och be om att få bli insläppt till hissen. Det ska dom inte neka! 
    jag kan inte minnas någon ramp, eller jo kanske längre bort i den gula tunneln om man går mot Ga stan. Men då måste man gå över vägen nere vid Nautiska tror jag. Annars är det den svängda trappan ner direkt till "busstavlan" och den är ramplös
  • Noiis
    Duntoffla skrev 2011-04-13 14:24:00 följande:
    jag kan inte minnas någon ramp, eller jo kanske längre bort i den gula tunneln om man går mot Ga stan. Men då måste man gå över vägen nere vid Nautiska tror jag. Annars är det den svängda trappan ner direkt till "busstavlan" och den är ramplös
    ja jag tror att de e den rampen jag har i huvudet
    men kommer ner under där de har/gör(?!) legat gamla butiker... stinker piss och är allmänt otrevligt.
    Men jag har ju minne som en fiskpinne oxå  
  • Duntoffla
    Sjukhus Mamman skrev 2011-04-13 14:28:51 följande:
    ja jag tror att de e den rampen jag har i huvudet
    men kommer ner under där de har/gör(?!) legat gamla butiker... stinker piss och är allmänt otrevligt.
    Men jag har ju minne som en fiskpinne oxå  
    Ja precis. Bättre att om man är på torget gå över mot McDonalds och sen följa den vägen förbi Katarinahissen och ner till första övergångsstället, svänga höger och sen mot bussarna.

Sorry för OT  
  • bohusbebis

Fniss, va roligt med en liten stockholmsskildring! Blev en nostalgisk vandring för mig att läsa, bodde i g:a stan och jobbade på söder ett tag i livet (pre-barn). Det var tider det

Tant Prus, you got pm....

• Sweetheartno1

Vill bara säga att man inte åker gratis på bussarna !
    Kommer det en kontrollant så måste man tyvärr inneha en giltig biljett/kort !

• Sweetheartno1

Jag har suttit och tittat på bee+ .. 
    Och såg att när man har barnet vänt i från sig så finns det ju ett fotstöd, men inte när dom sitter mot föraren ?!