• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • gavagai
    mammageno skrev 2011-04-12 20:41:05 följande:
    1 diskmedel o mjuk svamp Tvätta hela vagnen med detta. Var försiktig om det inte finns hjul på då viss smörj kletas ut över hela vagnen om du tar där..

2 autosol endast på aluminiumchassit och VIT plast, gnugga inte jättehårt och länge på samma ställe ta lite vatten på trasan, det blir jättefint och det vita kritvitt

3lackrengöring på aluminiumet endast

4 svart plast; back to blackvax men endast på matt svart plast, färgar annars. Polera upp glans i ytan. anv mycket lite åt gången.

Torka med lätt fuktad trasa allt med några droppar fin hudolja och torka sedan med en torr microfibertrasa.

Fråga gärna jag nästan önskar jag fick hjälpa, sånt är ju så kul!
    Oooh, jättetack! Ska spara de råden. Men hur gör man med ramen då, om man vill att skumgummiytan ska se fräschare ut? Några tips där? Hmmm... funderar också över vad som räknas som matt plast och inte, och behöver man både autosol och lackrengöring till chassit (har de olika funktion på något vis) eller är de utbytbara?
  • Sara87

Hej alla bugabbo fantaster :)
    Jag har en liten fundering och om jag kan få råd så borde detta vara bästa stället :)

Idag har jag en Emmaljunga scooter till min tjej, underbar på vintern men den blir klumpig i stan. När man ska fram mellan hyllor, på bussen och lilltjejen vill gå är den så jobbig all släpa på. Vi har en sulky men den börjar bli liten och trång.

Lilltjejen blir 2 i juni och eftersom vi har hund blir det mycket promenader så hon kommer åka vagn ett tag till. Har funderat på en Bugaboo bee plus. Är det någon idé att köpa till en 2 åring? Vi har funderat på syskon om ca 2 år och om jag har förstått rätt så kan man använda been redan från nyfödd. I så fall kommer den ju användas länge. Vad tror ni? Tacksam för svar :)

• mammageno

Det som ramen sitter i räknas inte som matt plast det glänser om det plus de små plupparna vid vajern.
    Lackrengöring kan man ta i första hand och autosol om det är mkt ränder i aluminiumet och rekommenderar det även till vit plast.

På ramen tog jag lite ljummet diskmedelvatten och en mjuk svamp. Är det grått och tråkigt kan man säkert ta lite diskmedel med dem där lotion/vårdande effekten men prova då på ett osynligt ställe.

• mammageno

Det om bee+ det är en grym vagn på sommaren stan och för tvååringar sedan hade jag nog inte använt den på vintern men flera har gjort det. Till små med och det går utmärkt!

• Joddan

Någon som bor i sthlm som åker buss från slussen ofta?
    På tal om sjukhusmammans länkar.

I slussen finna en galleria som man kan åka hiss/rulltrappa upp till torget. Den andra hissen som finns är inne i t-banan. Och jag som åker vagn åker gratis buss så ja har inget månadskort att komma in där till hissen.
    Gallerian är öppen typ 9 (eller 8) till 22. HUR GÖR NI SEN? Om man ska ner/upp senare? Den finns en trapp (en gul kissig med massa knarkare i). Men jag vill (kan) inte dra upp vagnen...
    Hur gör ni? Finns det någon annan väg? Har pratat med sl och de säger bara att jag får passa gallerians tider för att komma hem???? När maken är med är de ok, för då bär han... Några tips? Om det finns ngn som brukar åka i slussen...

• Noiis
    Joddan skrev 2011-04-13 11:34:36 följande:
    Någon som bor i sthlm som åker buss från slussen ofta?
    På tal om sjukhusmammans länkar.

I slussen finna en galleria som man kan åka hiss/rulltrappa upp till torget. Den andra hissen som finns är inne i t-banan. Och jag som åker vagn åker gratis buss så ja har inget månadskort att komma in där till hissen.
    Gallerian är öppen typ 9 (eller 8) till 22. HUR GÖR NI SEN? Om man ska ner/upp senare? Den finns en trapp (en gul kissig med massa knarkare i). Men jag vill (kan) inte dra upp vagnen...
    Hur gör ni? Finns det någon annan väg? Har pratat med sl och de säger bara att jag får passa gallerians tider för att komma hem???? När maken är med är de ok, för då bär han... Några tips? Om det finns ngn som brukar åka i slussen...
    jag brukar ta rampen Obestämd eller ja.. brukar och brukar men dom gångerna jag måste ner där med barnvagn!
    men oftast brukar jag promenera bort till södra istället. men de hjälper ju knappast dig om du ska med bussen från slussen
    jag åker sällan buss därifrån!
    Men annars så, när det är så struligt så brukar jag gå in på tbanan och be om att få bli förbisläppt så jag kommer till hissen. dom får inte neka dig att komma in och ta hissen med din barnvagn utan att betala.