• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Duntoffla
    Joddan skrev 2011-04-13 16:35:58 följande:
    Är i slussen nu.. Ingen ramp i snurrtrappan eller i långa trappan bredvid galleian/pressbyrån... Då om man ska gå så får man gå mot vikingline och sedan runt och upp mot mcd... Snark Jag tycker sl/sthlm borde planerat bättre . Jobbigt att dra dubbelvagn upp för ramp också...
    Och nån skrev om att man måste ha biljett ändå så stämmer inte det. Ingen kontrollant har sagt till mig senaste två åren.
    Sorry OT!
    Mot Viking Line? Från menar du väl? Gå över mot Patricia och sen mot Skeppsbron och vänd sedan tillbaka mot Donken

Sorry, ska sluta älta det nu  
  • annat82
    Sjukhus Mamman skrev 2011-04-13 15:59:26 följande:
    aldrig åkt från liljeholmen men nästa gång fråga dom om dom inte håller på SLs policy?!
    Jag är ganska säker på att jag läst att den och om det nu finns någon till är undantag, man betalar väl vid någon spärr och inte på bussen.
    SLs policy är att man inte ska behöva lämna barnvagnen på en buss för att behöva betala, men om man passerar en spärr eller om det är kontrollanter, typ Saltsjöbanan/Roslagsbanan/tvärbanan så får man snällt betala
  • annat82
    Sjukhus Mamman skrev 2011-04-13 10:54:20 följande:
    www.familjeliv.se/Forum-20-52/m52765612.html

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m56908368.html

helt seriöst vad e de för fel på han? länkar till artikar från 2006 

är inte de här samma kille som hävdade att han kunde "bevisa" att vagnen gått sönder innan garantitiden men inte orkat reklamera den? å bugaboo va dumma som inte godkände hans reklamation 6 månader efter att den gått ut? 
    Ger han sig aldrig. Tror det är samma person, känner igen det också. Och om inte annat så är ju första länken ett klart handhavande fel, vilket iofs vägrade erkännas däremot
    Men det finns ju tyvärr såna också. Förstår faktiskt inte varför man måste försöka smutskasta så och vet inte varför men det känns som fler försöker smutskasta bugaboo än vad jag hört om så många andra märken. Oftast utan vettiga motiveringar
  • fröken ida
    fröken ida skrev 2011-04-12 21:58:26 följande:
    Går det att göra nått när delar av skummet har lossnat från handtaget? Jag vet att det diskuterats förut men minns inte svaret.
    Jag provar att puffa mitt inlägg och ser om någon kan svara idag
    Edvin 080213 och lillasyskon i juni 11
  • AnPa

Fröken ida: jag tror att det var någon som hade problem med det för något år sen och då tipsades det om teutonias (?) skydd för handtaget. Att skummet trillar av kan man nog inte göra så mycket åt, mer än att kanske smörja med något? *Lämnar över smörj-snacket till mammageno*

• Kavat
    fröken ida skrev 2011-04-13 19:08:28 följande:
    Jag provar att puffa mitt inlägg och ser om någon kan svara idag
    Meeen... Fanns det inte någon sorts reservdel som man kunde sätta på, typ med dragkedja, eller har jag drömt det. Vill minnas att man kunde få det om man kontaktade Bugaboo...???

Jag kan vara helt ute och cykla, men jag tror inte det...
  • Liten Mjau
    Idag fick jag reda på att jag måste (vill) sälja mitt rosa toppset. Både med sorg och glädje Älskar min rosa och gråa bas kombo. Men välkomnar grå bas med nått nytt. Men vad?
  • Fröken Småland
    Kavat skrev 2011-04-13 20:21:13 följande:
    Meeen... Fanns det inte någon sorts reservdel som man kunde sätta på, typ med dragkedja, eller har jag drömt det. Vill minnas att man kunde få det om man kontaktade Bugaboo...???

Jag kan vara helt ute och cykla, men jag tror inte det...
    Jo, det stämmer att det finns ett nytt överdrag med dragkedja men hur det fungerar i detalj har jag inte koll på. Prata med din ÅF och se om de kan hjälpa till.
  • Fröken Småland
    Liten Mjau skrev 2011-04-13 20:27:39 följande:
    Idag fick jag reda på att jag måste (vill) sälja mitt rosa toppset. Både med sorg och glädje Älskar min rosa och gråa bas kombo. Men välkomnar grå bas med nått nytt. Men vad?
    Jag tycker att offwhite och klarblått är fint till grå bas
  • Liten Mjau
    Fröken Småland skrev 2011-04-13 20:37:12 följande:
    Jag tycker att offwhite och klarblått är fint till grå bas
    Mm offwhite är så fint! Funderar på marinblå oxå. Har dock en grön i källaren som är lite av en favvo men jag vill ha nått nytt  till den nya bebisen