• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Sweetheartno1
    Kajsan skrev 2011-04-14 15:35:28 följande:
    Är det en reklamation så får du ett likadant som du har nu.
    Så då har dom på "lager" ändå ? Ifall att liksom ?! 
  • stinamaria
    Sjukhus Mamman skrev 2011-04-14 11:56:41 följande:
    Jag kan nu meddela att cameleon är välkomna dom med
    Ja, men jag lämnar den i helgen då. Man vill ju inte ha något som kan gå sönder och man ska ju tro på allt man läser på FL!
  • Insomnie

Har en fråga till er som syr egna sufletter.. Min suflett har börjat säcka lite efter några dagars användning... Är det någon som har något bra tips för att förhindra det?? Tycker den satt mycket bättre förut ju... inbillning eller kan det vara så att tyget tänjt ut sig?

• Sweetheartno1

Detta står i Gravids nya tidning från igår ! Hoppas ni kan förstora bilden !! 
    Kronan vagnen fick bäst i test ???

Vagnarna som var med:
    Baby jogger city select (plats för syskon)
    Brio Happy (Klassiker)
    Britax B-Smart (prisvärd cityvagn)
    Bugaboo Cameleon (dålig komfort)
    Cresent Classic (tungkörd)
    Emmaljunga City Cross (Lättkörd)
    Kronan (Genomtänkt vinnare) Bäst i test Billigast & bäst ! Hmm..
    Mountain Buggy  Urban Jungle single (inte vändbar)
    Stokke Xplory (dåligt sovläge)
    Teutonia Cosmo (liten liggkorg)

• mammageno

Tänker direkt på vad det är för material och om du tvättat tyget innan du sydde?

• thisissarah

HAr nu provat att smörja hjulen med silikonspray. Blev väl lite bättre men det blev ännu bättre när man justera dämpningen. Hade justerat så att det var näst längst in, men nu låg det på näst längst ut (min dotter väger runt 7 kg) och nu verkar det inte låta nästan alls.

• mammageno

Bra! Jag har inte hunnit smörja jag ens!

Va!!!???? Dålig komfort!? Bara för de inte är som en fluffig tjock kudde ala' 80tal som guppar fram som somliga (är inte ett fan av emmaljunga o kronan osv...) men det är klart en dyna när de sover länge är ju inte fel..

• the baby
    Insomnie skrev 2011-04-14 19:18:12 följande:
    Har en fråga till er som syr egna sufletter.. Min suflett har börjat säcka lite efter några dagars användning... Är det någon som har något bra tips för att förhindra det?? Tycker den satt mycket bättre förut ju... inbillning eller kan det vara så att tyget tänjt ut sig?
    Jag är verkligen ingen expert, har bara sytt 4 suffletter, men mitt bästa tips är vliseline. Min uppfattning är att även om man valt ett relativt grovt yttertyg så blir det för mjukt, så mina 2 sista har jag förstärkt. Okej, mina har inte blivit perfekta ändå, men det beror nog mer på mönstret.