• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • fröken ida

Tack för svar angående mitt handtag. Jag tror inte det går att prata med någon ÅF för jag har en gammal begagnad Frog och det är nog naturligt att det blir slitet och lossnar lite. Jag får nog leva med lite hål men trist är det

Edvin 080213 och lillasyskon i juni 11
  • Fröken Småland
    fröken ida skrev 2011-04-14 08:56:59 följande:
    Tack för svar angående mitt handtag. Jag tror inte det går att prata med någon ÅF för jag har en gammal begagnad Frog och det är nog naturligt att det blir slitet och lossnar lite. Jag får nog leva med lite hål men trist är det
    Visst är det naturligt men detta är alltså en reservdel som vem som helst får köpa tror jag, inte en reklamtion. Så kolla med din ÅF vad den kostar. Jag tror man skall ta bort allt skum så att stålet är helt rent och sen sätter man på ett nytt överdrag med dragkedja. Det blir inte likadant såklart men jag tror det blir ganska bra.
  • Asereht

Idag ska jag klä om froggen och så ska den pyntas med nytt bygelskydd som jag fick för mig skulle vara snyggt till omklädningen. Sen ska vagnen ut och luftas på weekendtripp.

• mammageno

Åh jag är SÅÅ glad!!

Jag köpte ett nytt chassi till min bee för ett tag sedan och min man kom hem sent igår och har överraskat mig med helt nya delar till det så nu har jag Två ! Bee:-O
    Vi har pratat om det innan men kommit fram till att det är för dyrt och förra gången han var i Holland sa han att de inte hade varorna hemma men i själva verket beställde han dem då eftersom hans holländska kollega prutade åt honom så fick han bra pris!! Jihoo!
    Gulle min man han vet hur man tillfredsställer en kvinna med vagnbegär!

Det enda är att de i holland inte går beställa sitsen och sittdelstyget för sig, så nu har jag ett över. (Men det har jag tänkt klä om, min mamma är tapetserade så hon skulle hjälpa)
    Och tyget är annorlunda än de andra, mkt tunnare sidor tex. Och flärparna går inte ner liksom. (gamla bee jag talar om, gillar den mer faktiskt)
    Så nu har jag en helt NY classic!!

• Fröken Småland
    Asereht skrev 2011-04-14 09:31:49 följande:
    Idag ska jag klä om froggen och så ska den pyntas med nytt bygelskydd som jag fick för mig skulle vara snyggt till omklädningen. Sen ska vagnen ut och luftas på weekendtripp.
    Så det blir Frog som får äran att följa med Har du lagat punkan alltså?
  • Asereht

Frk S - Maken tog med hjulet till cykelhandlaren som bytte slang och pumpade upp och kollade så allt var ok. Så nu är det som nytt igen.

Froggen kändes som lämpligaste valet eftersom det förmodligen kommer sovas en del i den. Vi ska ju inte packa så mkt och då känns happyn lite stor och klumpig. Bee är trevlig men froggen är bekvämare för lilleman när han ska åka länge.

• Fröken Småland
    Asereht skrev 2011-04-14 09:58:39 följande:
    Frk S - Maken tog med hjulet till cykelhandlaren som bytte slang och pumpade upp och kollade så allt var ok. Så nu är det som nytt igen.

Froggen kändes som lämpligaste valet eftersom det förmodligen kommer sovas en del i den. Vi ska ju inte packa så mkt och då känns happyn lite stor och klumpig. Bee är trevlig men froggen är bekvämare för lilleman när han ska åka länge.
    Bra val och duktig man!