• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Insomnie
    mammageno skrev 2011-04-14 19:33:15 följande:
    Tänker direkt på vad det är för material och om du tvättat tyget innan du sydde?
    Misstänker att detta svar var riktat till mig och innertyget är ett tunt bomullstyg och yttertyget ett styvare bomullstyg.. Tvätta.. kan jag ha missat det? Jag minns verkligen inte..
    the baby skrev 2011-04-14 20:09:13 följande:
    Jag är verkligen ingen expert, har bara sytt 4 suffletter, men mitt bästa tips är vliseline. Min uppfattning är att även om man valt ett relativt grovt yttertyg så blir det för mjukt, så mina 2 sista har jag förstärkt. Okej, mina har inte blivit perfekta ändå, men det beror nog mer på mönstret.
    Jag köpte ett tyg idag som inte var riktigt som vaxad bomull utan någon annan sorts behandling på.. Har inte bestämt innertyg ännu men vliseline kanske man ska satsa på som komplement.. Trodde sufletten skulle bli FÖR styv av det så jag har inte vågat testa..
  • mammageno

Ja det var till dig insomnie men den här % }*^$>~$¥¥$> . Appen är ju bajs o kan inte citera! Men jag kunde skrivit ditt namn.. är helt färdig o kan inte tänka klart

• Noiis
    fröken ida skrev 2011-04-14 12:16:10 följande:
    Ajdå, där ryker båda mina vagnar alltså Är det de där löjliga trådarna du pratar om?
    nää bara allmän fakta

Och ett privat sug efter att ha en groda att pussa på  
  • Insomnie
    mammageno skrev 2011-04-14 20:52:25 följande:
    Ja det var till dig insomnie men den här % }*^$>~$¥¥$> . Appen är ju bajs o kan inte citera! Men jag kunde skrivit ditt namn.. är helt färdig o kan inte tänka klart
    Vet hur det är.. funkar lika att surfa med Android.. Skrikandes
    Något tips på vad man ska använda för tyg att det ska bli bra? Kör du också med vliseline? Surt att sy om det efter ett par dagar sitter som "hej kom och hjälp mig"...
  • fröken ida
    Sjukhus Mamman skrev 2011-04-14 20:55:17 följande:
    nää bara allmän fakta

Och ett privat sug efter att ha en groda att pussa på  
    Min groda får du då inte Dwn är min!
    Edvin 080213 och lillasyskon i juni 11
  • Noiis
    Insomnie skrev 2011-04-14 20:59:21 följande:
    Vet hur det är.. funkar lika att surfa med Android.. Skrikandes
    Något tips på vad man ska använda för tyg att det ska bli bra? Kör du också med vliseline? Surt att sy om det efter ett par dagar sitter som "hej kom och hjälp mig"...
    Jag har kört lite olika tyger, men faktikst aldrig upplevt det. Men jag tvättar alla tyger innan jag syr och sen även efter att den är färdig sydd. 
    Testa att tvätta den och se vad som händer  
  • Insomnie
    Sjukhus Mamman skrev 2011-04-14 21:13:08 följande:
    Jag har kört lite olika tyger, men faktikst aldrig upplevt det. Men jag tvättar alla tyger innan jag syr och sen även efter att den är färdig sydd. 
    Testa att tvätta den och se vad som händer  
    Ja det ska jag göra! Kan ju inte bli sämre.. eller jo såå illa är det inte, men jag ska ändå testa att tvätta.
  • mammageno

Jag har inte sytt suffla ännu men vet att det kan hjälpa att styva till tyger det finns olika tjocklek o varianter.

Ja min man har android och jag förstår inte riktigt hur man gör!?

• Insomnie

mammageno: Man kanske får testa sig fram lite.. Nästa test blir att ta ett styvare innertyg än de jag valt tidigare, det kanske hjälper endel.. I värsta fall får jag väl stå ut med att köpa en ny originalsuflett istället