• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Tant Pruselius

Ser ut som det är svart bas på den i videon? Är fallet så? Finns det samma valmöjligheter att klä den som cam?
    Jag ska nog ha en till nästa unge (!!!???) (Jag vet att det inte är beställningsvara, men jag kan inte tänka att detta is it och att det här är min vår sista bebis...om så är fallet så blir det så men jag kan inte ha det i tanken...)

• AnPa

Prus: du har så rätt så, det är svart bas på donkeyn. Man kan inte använda cam-klädsel men jag antar att bugaboo kommer att sälja topset till den som till Cam. Jag håller med dig, jag kan inte förlika mig med tanken om att bara få en bebis till (som inte ens är planerad ännu) utan måste ha minst 2 till :D

• rivkale

Ojojoj jag ÄLSKAR Donkeyn!!!! Måste bara ha den till min tvåa som föds om en månad. Man kan ha svart eller creme-färgad botten, så utbudet är inte lika stort som till Cam. Och man kan inte använda samma som ngn ovan sade. Jag har sett den live, och jag tycker inte att det finns någon syskonvagn som kan mäta sig med denna på ngt sätt!

Är det okej att man joinar eran tråd förresten?

väntar på Ester! BF 110530.. =D
  • AnPa

Rivkale: Välkommen hit! Oj då har du bråttom att få hem en från utlandet alltså? Spännande :) Jag vill se den live!! Kan tänka mig att om jag skulle se en på stan så skulle jag stirra sådär pinsamt jobbigt, tappa hakan och råka gå in i en lyktstolpe typ. Haha!

• rivkale
    AnPa skrev 2011-05-01 13:13:49 följande:
    Rivkale: Välkommen hit! Oj då har du bråttom att få hem en från utlandet alltså? Spännande :) Jag vill se den live!! Kan tänka mig att om jag skulle se en på stan så skulle jag stirra sådär pinsamt jobbigt, tappa hakan och råka gå in i en lyktstolpe typ. Haha!
    Tack!

Ja, jag kommer att beställa från England, så fort de öppnar affärerna igen (på tisdag tror jag att det är). Jag såg en tjej med den i Fältan i fredags och gav mig på henne direkt med frågor... Det var då jag bara visste att jag måste ha den!
    väntar på Ester! BF 110530.. =D
  • Lindadjo
    Joddan skrev 2011-04-30 13:15:06 följande:
    Tack!!!! 4650 gram 53 cm! Stor knubbig och ljuvlig
    Grattis!!! Och välkommen till världen lilla Lily! Hjärta
    2010 blev ett bra år! Har +:at
  • Silvera

Flickor... jag och min man ska åka till USA i juni, jag kommer då att vara i v 22. Min amerikanska väninna har kollat runt åt  mig, och har hittat en Bugaboo Cameleon för 800$. Det känns ju ganska prisvärt... Drömmer Hon letar online åt mig också, ifall hon hittar den billigare, så att hon beställer hem den till sig så att den är där när vi kommer dit.

Men, har ni någon aning om hur det fungerar sedan i tullen i Sverige?
    Tror ni att vi kommer att behöva betala tull? Även om vi behöver göra det, så hoppas jag den blir billigare än att köpa i Sverige.  Vi kommer troligen att åka via ett EU-land, och inte direkt från USA.

Kanske att någon i tråden har erfarenhet av att handla i USA? Har läst att det ska finnas någon slags "åkpåse" för vagnen, vad kan en sådan kosta? Alltså ett slags vagnskydd för flygresan...inte en åkpåse till babyn Glad

Vikten oroar mig inte så mycket, då vi får ha 23kg var, 10kg handbagage, samt att min man får ha ytterligare 23kg, totalt 89kg... det borde ju räcka till barnvagn och lite babyshopping... Eller ganska mycket Flört

Vilka tillbehör behöver vi? Mugghållare, extra madrass, olika färger på toppklädseln... Tipsa gärna!

Någon som har en bugaboo skötväska? Är dem bra? Jag tycker inte att den är så snygg dock...

Många frågor blev det... Tungan ute

• straw2008

Den må vara lika bred men den är högre o mkt mer skrymmande på något sätt. Skulle heller aldrig i livet gå med en dubbel uj för den delen heller ;0) Första jag tänkte var -shit stackars förälder att ha valt ett sånt åbäke ! Ha ha sen såg jag bb logon :0)

Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • straw2008

Fröken spargris, jag älskar gamla been, vi har den nya o tycker inte den är lika bra eller fin alls! Mitt första barn hatade att åka i sin fixerade sits på cammen, JAG älskar den!!

Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....