• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • straw2008

Jag tyckte väl inte donkeyn var fulare än någon annan dubbelvagn på bredden, det var bara det att den var hoskerligt stor!! Jag tyckte redan att uj var skitstort i denna är liksom högre så den blir liksom jättestooor!! Vi köpte en Phil o teds från England, använde i ett år o sålde för samma summa förra veckan :0) Vi älskade Phil o teds, någon kompis har en dubbel uj men kan knappt använda den då hon nästan alltid kör på någon eller helt enkelt känner sig begränsad då den är så himla stor.

Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • AnPa

Anna: jag menade inte bakom hennes rygg, utan om du skjuter fram ryggstödet och petar bak över allt tyg bakom Ryggplattan så bildas en ficka där. Där bakom brukar vi lägga en filt och på så vis blir ryggstödet helt rakt. Kan lägga upp en bild i mb-tråden imorgon då min beskrivning kanske är lite luddig.

• rivkale
    HA82 skrev 2011-05-01 19:35:38 följande:
    ingen som känner nån i gbg som fått tag på en donkey som har lust att låta en desperat blivande tvåbarnsmamma titta lite? Vi såå gärna ha vagnen och kan få hem den från england men sambon vägrar köpa vagnen osedd, vilket jag kan förstå. Så nu blir det en Mountain buggy duo tills vidare, känns jättejobbigt då vi ännu inte vänt blivande storasyster som fyller två strax efter att bebisen kommit, vill kunna se mina gosingar!!
    I Sthlm ska minst en av de stora barnbutikerna ha visning av den i butik i maj. Jag ringde och registrerade mig på att vara med igår. Barnbutiken var det, den kanske finns i gbg med?
    väntar på Ester! BF 110530.. =D
  • annat82
    AnPa skrev 2011-05-01 20:49:17 följande:
    Anna: jag menade inte bakom hennes rygg, utan om du skjuter fram ryggstödet och petar bak över allt tyg bakom Ryggplattan så bildas en ficka där. Där bakom brukar vi lägga en filt och på så vis blir ryggstödet helt rakt. Kan lägga upp en bild i mb-tråden imorgon då min beskrivning kanske är lite luddig.
    Kanske skulle funka, men vet egentligen inte om jag orkar som sagt och jag tror nog jag förstår hur du menar. Tack för tips
    Vi gillar ändå camen så mycket så varierar gärna. Sen är inte sittplattan helt plan heller i swift och hon vill verkligen sitta helt plant.
    Hon åker dessutom oftast baklänges, förutom swiften då. Hon trivs åt båda håll men klagar inte bakåt så då trivs jag bättre med det. Blir antagligen en UJ duo och när den lilla vägrar liggdelen får vi se, vet inte hur jag ställer mig till att ha någon så liten framåt. Men så kommer nog syskonvagnen bli använd nästan så lite som möjligt då jag inte gillar att släpa på nåt stort ändå och blir bebisen som storasyster så vill den helst bli buren och det är inte direkt mig emot heller. Har iaf ett tag till på mig
  • lilla sandra

Har kikat lite på Blocket, Tiny-totsen, är de "utrotade" (dvs inga som vill ha dem längre) eller sitter folk hemma o ruvar på dem för att de finns så få?

• Liten Mjau
    lilla sandra skrev 2011-05-01 21:43:23 följande:
    Har kikat lite på Blocket, Tiny-totsen, är de "utrotade" (dvs inga som vill ha dem längre) eller sitter folk hemma o ruvar på dem för att de finns så få?
    Jag letade i ett halv år innan jag hittade min på blocket. Betalade 550:- för den begagand. de finns nya på nån tysk(eller hollänsk) sida för typ 800-900:- ink frakt. Kommer inte ihåg vad sidan heter.
  • jean1
    Asereht skrev 2011-05-01 14:37:09 följande:
    Har du den gamla eller nya åkpåsen? Jag har förstått det så att den nya är tjockare och mer vintervänlig än den gamla som är rätt tunn. Vi har använt den gamla modellen som jag faktiskt gillar skarpt som vår/höstpåse och haft varmare på vintern. Beroende på klädsel då.
    Den nya modellen är inte varmare än den gamla. Det är min uppfattning iaf.
    ~ Tyra Lykke 091224 ~
  • Tant Pruselius
    lilla sandra skrev 2011-05-01 21:43:23 följande:
    jag ruvar på en eller den används så ruvar kanske är fel uttryck....jag betalade 400 för min , 600 tillsammans med ståbräda...
  • mammageno

Tinytots?

Ang donkeyn smart vagn på ett sätt att kunna göras om till singel men jag förstår Straw p

• Tant Pruselius
    mammageno skrev 2011-05-01 22:52:23 följande:
    Tinytots?

Ang donkeyn smart vagn på ett sätt att kunna göras om till singel men jag förstår Straw p
    sittpall till gamla ståbrädan...