• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Fröken Småland
    straw2008 skrev 2011-05-01 13:53:59 följande:
    Fröken spargris, jag älskar gamla been, vi har den nya o tycker inte den är lika bra eller fin alls! Mitt första barn hatade att åka i sin fixerade sits på cammen, JAG älskar den!!
    Haha, jag tänker mest på att du tycker att alla nya tyger är fula, allt hemmaknåpat är skitfult osv (de flesta av dina inlägg är faktiskt förvånansvärt negativa). Visst, det behöver inte bara vara hyllningar här i tråden men det är väl ändå lite för fanclub-känslan man hänger här? 
  • straw2008

Jag är helt klart fan av bb, har gått i hemsydda kläder precis hela livet o har svårt att se någon som helst charm med hemsytt. Men fan av original bb helt klart annars hade jag inte köpt bb vagnar o tillbehör för runt 20000 kr.

Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • AnPa
    Tant Pruselius skrev 2011-05-01 14:58:47 följande:
    tror du vi har sådann flax att vi får se en i vårt lokala centrum?? *hoppas hoppas hoppas*
    Det betvivlar jag men jag hoppas och ska verkligen hålla ögonen öppna! Jag vill också ha en åsna...

Här kan du kombinera färger prus (psst det finns röd): http://www.bugaboo.com/learn/bugaboo-cameleon?p_p_id=TabbedPortlet&p_p_lifecycle=0&p_p_state=normal&p_p_mode=view&p_p_col_id=column-1&p_p_col_pos=1&p_p_col_count=3&_TabbedPortlet_struts_action=%2Fext%2Ftabs%2Fview&tabs1=tabcompare
  • rivkale
    Asereht skrev 2011-05-01 14:37:09 följande:
    Har du den gamla eller nya åkpåsen? Jag har förstått det så att den nya är tjockare och mer vintervänlig än den gamla som är rätt tunn. Vi har använt den gamla modellen som jag faktiskt gillar skarpt som vår/höstpåse och haft varmare på vintern. Beroende på klädsel då.
    Du hár rätt, jag har den gamla. Och jag har  faktiskt reflerkterat över att jag tyckt att andras bugga-åkpåsar ser rrejälare ut. Men jag tycker ändå bättre om min 7am. Kanake jag tycker annorlunda nu när jag ska få en ny bebis. Då kan man ju bli rädd att bebisen ska bli överhettad..

Tant Pruselius: Vi ska ha svart botten, Sand-färgen tror jag blir smutsig. I övrigt gillar jag rött eller blått på canopen, eller vad det heter. Har en helröd cameleon som jag är grymt nöjd med. Svart solbleks så lätt tycker jag. På den här sidan kan du se utbudet på färger: www.buggaboo.com/compare?
    väntar på Ester! BF 110530.. =D
  • rivkale
    straw2008 skrev 2011-05-01 15:20:47 följande:
    Jag är helt klart fan av bb, har gått i hemsydda kläder precis hela livet o har svårt att se någon som helst charm med hemsytt. Men fan av original bb helt klart annars hade jag inte köpt bb vagnar o tillbehör för runt 20000 kr.
    Jag är nyfiken på vad du haft för syskonvagn (om du haft ngn)? ( För det var väl du som tyckte att den var så ful donkeyn?) Jag säger som de säger i affärerna, "man måste vara beredd att kompromissa när det gäller syskonvagn!"
    väntar på Ester! BF 110530.. =D
  • annat82

Har redan börjat leta syskonvagn, inför hösten, börjar nästan känna att donkey är bästa valet egentligen. Och har så svårt att hitta något annat jag tror dottern kommer gå med på. Längre stunder så är det fortfarande nästan bara cam:en som gäller. Hon vill bara sitta helt plant och rakt upp. De flesta andra är lite bakåtlutade.
    Har ju en swift också och den går bra på promenader men inte så bra i stan eller affärer och liknande. Och så många är bara framåtvända sittdelar.
    Börjar vilja se den i verkligheten och klämma och känna lite på den faktiskt

• HA82

ingen som känner nån i gbg som fått tag på en donkey som har lust att låta en desperat blivande tvåbarnsmamma titta lite? Vi såå gärna ha vagnen och kan få hem den från england men sambon vägrar köpa vagnen osedd, vilket jag kan förstå. Så nu blir det en Mountain buggy duo tills vidare, känns jättejobbigt då vi ännu inte vänt blivande storasyster som fyller två strax efter att bebisen kommit, vill kunna se mina gosingar!!

• mammageno

Min kompis har bokat en redan men osedd då, hon är beräknad till vintern men jag tror det är ifrån England hon beställer...

• annat82
    AnPa skrev 2011-05-01 19:52:36 följande:
    Anna: lite OT men har du provat att lägga i en filt bakom ryggstödet på Swiften? Så gör vi annars hänger V framåt på bygeln :P
    Jo, vi har provat det mesta ända sen hon började sitta, men hon blir bara arg och försöker slita bort det Hon har väldigt stark vilja
    Men det gör inte så mycket, då får jag använda buggan mer och så blir swiften mer för promenader och terräng, där jag tycker den passar perfekt