• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Galia
    Fröken Småland skrev 2011-04-28 11:06:46 följande:
    Jag gjorde en stilstudie på mitt solskydd för några sommar sedan, snyggt är det sannerligen inte men effektivt

026

027.jpg

025

021

Är det samma på alla bilderna och är det denna ?

Eller är det något annat märke? Zunblock har en något dyrare såg jag här 
    Vet att Zunblock varit "bäst i test" när det gäller solskyddskläder så kanske är de bättre på såna här produkter också?

Sen tänkte jag fråga er vad ni har istället för åkpåse nu när det är varmt ute. Känns som att en filt lätt glider av? Skulle gärna ha åkpåse variant tunnare.
  • Fröken Småland
    Galia skrev 2011-04-29 18:30:36 följande:
    Är det samma på alla bilderna och är det denna ?

Eller är det något annat märke? Zunblock har en något dyrare såg jag här 
    Vet att Zunblock varit "bäst i test" när det gäller solskyddskläder så kanske är de bättre på såna här produkter också?

Sen tänkte jag fråga er vad ni har istället för åkpåse nu när det är varmt ute. Känns som att en filt lätt glider av? Skulle gärna ha åkpåse variant tunnare.
    Min kommer från Protect-a-Bub och har några år på nacken. Jag minns att jag köpte det från Danmark för det fanns inte i svenska webshopar den gången. Den du länkade till såg fin och väldigt prisvärd ut
  • mammageno

Den första har jag och den är skitkass!

Footsack finns det ju ngt som heter googla på det

• stinamaria

Jag har ett gammalt parasoll som jag gillar. Det rä det med det gamla fästet som bara går att fästa på själva ramen. Igår fick jag hem ett nytt orange parasoll men det går ju bara att fästa på chassit och där var den bara i vägen och jobbig... Det råkar inte finnas fästen att köpa löst så man kan ha den på ramen va?

• mammageno

Fy mig! Sitter o kollar skötväskor fast jag redan har en... Men borde ju ha en till bee'et med, men hur sitter de kvar?

• Asereht
    mammageno skrev 2011-04-29 20:55:29 följande:
    Fy mig! Sitter o kollar skötväskor fast jag redan har en... Men borde ju ha en till bee'et med, men hur sitter de kvar?
    Kan man ha för många väskor? Jag har en fem stycken olika tror jag. Man måste ju kunna variera sig lite med olika färger och så.
    Tistel med fem ♥ sticklingar ♥   Blogg: www.stickig.se
  • Noiis
    stinamaria skrev 2011-04-29 20:16:48 följande:
    Jag har ett gammalt parasoll som jag gillar. Det rä det med det gamla fästet som bara går att fästa på själva ramen. Igår fick jag hem ett nytt orange parasoll men det går ju bara att fästa på chassit och där var den bara i vägen och jobbig... Det råkar inte finnas fästen att köpa löst så man kan ha den på ramen va?
    Jo men de ska ingå fästen till ramen med. 
    Precis som de gör till mugghållaren men ja dom går att köpa separat! kostar 30-.35 kr  
  • annat82
    mammageno skrev 2011-04-29 20:55:29 följande:
    Har iofs ingen bee.....än men har krokar till mina väskor. Just nu Petunia Pickle Bottom-krokarna, då jag fått dem med väskorna. Men jujube har ju också krokar. Spänner fast dem på handtaget så sitter de kvar där sedan också. Tycker det funkar utmärkt.

Som sagt i UJ-tråden så har jag fastnat för väskor och vagnar istället för annat, man måste ju inte har flera, men just nu har jag nog närmre 10 väskor som passar bra på vagnen. Olika storlekar och färger beroende på tillfälle, humör och vagn De flesta är dessutom såna att de utan problem kan användas som handväska och man är utan barn nån dag
  • mammageno

Ja jag förstod att något var fel på mig när jag pratade med bohusbebis och ngt hemligt inom mig dök upp: - en skötväskelängtan... Men jag jag har ju en skrek förnuftet...hihi

Nä men skämt åsido jag behöver (säger jag till min man...) en till bee'et som sitter bra på handtaget...

• Snoppan

Ni kanske har pratat om det tidigare i tråden.. Men vet man om de nya missoni-mönstrena bara kommer som hel vagn eller om man kommer kunna köpa separat?