• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • annat82

Bohusbebis: har gjort samma till mina saddlebag, med axelrem och faktiskt utnyttjat ofta. Just från lägenheten till bilen och liknande när man har händerma fulla

• Sweetheartno1
    gavagai skrev 2011-05-03 12:24:43 följande:
    Någon som vet någonting om Babyrevolution på Kungsholmen? Har de bra saker? De har erbjudande på groupon just nu: www.groupon.se/deals/stockholm/BabyRevolution...
    (Sorry, säg till om ni tycker att jag tipsar för mycket om de här erbjudandena, men jag tycker verkligen att de är värda att titta på, när man får 600 kr märkesgrejer för 200 kr!)
    Jätte bra att du lägger in dom tycker jag !  
    Men det är bara shopping i butik va ? Och man måste ha skrivare ?!
  • gavagai
    Sweetheartno1 skrev 2011-05-03 13:54:20 följande:
    Jätte bra att du lägger in dom tycker jag !  
    Men det är bara shopping i butik va ? Och man måste ha skrivare ?!
    Ja, det verkar så.
  • Sweetheartno1
    gavagai skrev 2011-05-03 13:55:36 följande:
    Ja, det verkar så.
    Japp, men dom verkar tyvärr inte ha något som jag är intresserad av !
  • mjuik

Hej på er.

Jag har fått för mig att jag vill ha en ny vagn, en cameleon.
    Har kollat lite på blocket och sett att det står i flera annonser att chassit glider.
    Vad innebär det?

Jag gissar på att ni har full koll.

• the baby
    gavagai skrev 2011-05-03 12:24:43 följande:
    Någon som vet någonting om Babyrevolution på Kungsholmen? Har de bra saker? De har erbjudande på groupon just nu: www.groupon.se/deals/stockholm/BabyRevolution...
    (Sorry, säg till om ni tycker att jag tipsar för mycket om de här erbjudandena, men jag tycker verkligen att de är värda att titta på, när man får 600 kr märkesgrejer för 200 kr!)
    Jag tycker de har jättefina saker! Mycket egenuppsydda saker, som skötväskor och skötunderlägg. Även fina skor och mössor, lakan och filtar. Och tapeter och inredning. Jag skulle nog lätt kunna hitta saker för 600 så det var bra att du tipsade mig, ska nog slå till! 
    Framför allt tycker jag det är ett så mysigt ställe, så jag vill att det ska gå bra för dem som startat det! Köp, och gå dit och shoppa och fika!

• mammageno

Jag gillar också deras helhetstänk men undrar lite varför har de inte bugaboo el UJ? ) attans!
    Lägg in sånt här visst:gilla!

• gavagai
    the baby skrev 2011-05-03 15:17:10 följande:
    Jag tycker de har jättefina saker! Mycket egenuppsydda saker, som skötväskor och skötunderlägg. Även fina skor och mössor, lakan och filtar. Och tapeter och inredning. Jag skulle nog lätt kunna hitta saker för 600 så det var bra att du tipsade mig, ska nog slå till! 
    Framför allt tycker jag det är ett så mysigt ställe, så jag vill att det ska gå bra för dem som startat det! Köp, och gå dit och shoppa och fika!

Tapeter! Det behöver jag. Då kan man ju köpa ett par erbjudanden och utnyttja tillsammans med någon annan för att få ihop ett par rullar kanske.

När vi var i Berlin tidigare i vår hittade vi ganska många kaféer som var barnvänliga där. De hade hela rum med leksaker och grejer för att barnen verkligen skulle ha roligt medan man fick tid att fika. Är Babyrevolution t.o.m. någonting i den stilen? Tyvärr verkade det inte gå så jättebra för kaféerna i Berlin. Flera av dem verkade vara på väg att slå igen.
  • Duntoffla

Mjuik- på lite äldre modeller gled handtaget lite. Inte så att det lossnar men det blev liksom längre om man ex drog det uppför ett trappsteg. Flera bytte chassi eller fick nya skruvar däribland jag själv. Nu funkar chassit men jag tar alltid tag i själva fästena när jag håller i vagnen när jag tar den upp eller ner i tex barnvagns skenor och i rulltrappor. det är inget som märks när man bara kör på plant underlag. Inte livsfarligt Mao men lite obehagligt. Hoppas på att de nyare har samma chassi som bee där det liksom är hack för varje höjning /sänkning