• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Kajsan
    Lillla My skrev 2011-05-04 10:38:55 följande:
    Är det här någon tidig variant?
    Jag har den här sufflan hemma och de andra i RED-kollektionen står det ju bara RED eller adoRED eller något på.  Fick den med vid en konkursauktion från butiken i Sickla (minns inte namnet på butiken lomängre).

Den där var aldrig till försäljning utan bara som skyltmaterial typ
    Jo just det!
  • MissR

Någon som vet om det finns någon nätbutik som har Bugaboo Limited edition kvar, den med det svarta schassit?
    OM det är all black eller ocean spelar ingen roll...

• Lillla My
    Kajsan skrev 2011-05-04 11:09:43 följande:
    Den där var aldrig till försäljning utan bara som skyltmaterial typ
    Aha, tack så mycket! Då är man klart unik om man har den ute på stan mao. Flört
  • gavagai
    Sjukhus Mamman skrev 2011-05-04 10:11:08 följande:
    Tjejer, det är jätte kul med tips och annat svammel som inte rör bugaboo. Men de har faktiskt inget med denna tråd att göra. Vi har en egen svammel tråd som har vart väldigt aktiv förr. Kan vi inte hålla sånt till den tråden?
    Aha! Jag har nog inte ens varit med i den tråden. Var finns den? Tittar man tillbaka i den här tråden så är det ju en del som inte rör bugaboo, mer sociala saker om t.ex. graviditet och barn och sådant. Då är det alltså meningen att det ska vara i den andra tråden? Jag har ingen direkt åsikt i frågan, men vore bra att veta. Dock kan det ju vara rätt svårt att skilja på det ibland, eftersom bugaboo-snack lätt går över i allmänt sysnack, familjesnack eller inköpssnack t.ex. :-P
  • gavagai

Jag såg nu att det naturligtvis länkas till svammeltråden i denna ts. Har gjort ett inlägg där.

• mjuik
    Duntoffla skrev 2011-05-03 16:34:46 följande:
    Mjuik- på lite äldre modeller gled handtaget lite. Inte så att det lossnar men det blev liksom längre om man ex drog det uppför ett trappsteg. Flera bytte chassi eller fick nya skruvar däribland jag själv. Nu funkar chassit men jag tar alltid tag i själva fästena när jag håller i vagnen när jag tar den upp eller ner i tex barnvagns skenor och i rulltrappor. det är inget som märks när man bara kör på plant underlag. Inte livsfarligt Mao men lite obehagligt. Hoppas på att de nyare har samma chassi som bee där det liksom är hack för varje höjning /sänkning
    Tack så mycket för svaret.
  • Noiis
    gavagai skrev 2011-05-04 15:13:53 följande:
    Aha! Jag har nog inte ens varit med i den tråden. Var finns den? Tittar man tillbaka i den här tråden så är det ju en del som inte rör bugaboo, mer sociala saker om t.ex. graviditet och barn och sådant. Då är det alltså meningen att det ska vara i den andra tråden? Jag har ingen direkt åsikt i frågan, men vore bra att veta. Dock kan det ju vara rätt svårt att skilja på det ibland, eftersom bugaboo-snack lätt går över i allmänt sysnack, familjesnack eller inköpssnack t.ex. :-P
    Ja alltså det är inte bara riktat emot dig, sånt snack som inte rör bugaboo har egentligen inget i denna tråd att göra. Detta är en tråd gällande bugaboo. Jag personligen tycker att det är jätte kul att kunna prata om annat med, därför så startades svammeltråden för några år sedan just för att man skulle kunna prata om allt möjligt som inte nödvändigtvis rörde bugaboo. 
    Nu på sista tiden så är vi på väg tillbaka till samma spår där just bugaboo inte är huvudfrågan. Vilket det faktikst ska vara i denna tråd.
    Kort och gott Bugaboo grejer, oavsätt om de e skötväska sy eller vad som helst är väldigt välkommet här, Graviditeter, "övrig shopping", sko storlekar ja allt annat hör hemma i svammeltråden.
    Sen är det inte så att jag avrättar nån om de kommer in nåt svammel. men de börjar bli väldigt mycket sånt nu! Och det är trist! 
  • gavagai
    Sjukhus Mamman skrev 2011-05-04 15:40:21 följande:
    Ja alltså det är inte bara riktat emot dig, sånt snack som inte rör bugaboo har egentligen inget i denna tråd att göra. Detta är en tråd gällande bugaboo. Jag personligen tycker att det är jätte kul att kunna prata om annat med, därför så startades svammeltråden för några år sedan just för att man skulle kunna prata om allt möjligt som inte nödvändigtvis rörde bugaboo. 
    Nu på sista tiden så är vi på väg tillbaka till samma spår där just bugaboo inte är huvudfrågan. Vilket det faktikst ska vara i denna tråd.
    Kort och gott Bugaboo grejer, oavsätt om de e skötväska sy eller vad som helst är väldigt välkommet här, Graviditeter, "övrig shopping", sko storlekar ja allt annat hör hemma i svammeltråden.
    Sen är det inte så att jag avrättar nån om de kommer in nåt svammel. men de börjar bli väldigt mycket sånt nu! Och det är trist! 
    Låter bra, tycker jag.
  • Sweetheartno1
    MissR skrev 2011-05-04 13:54:11 följande:
    Någon som vet om det finns någon nätbutik som har Bugaboo Limited edition kvar, den med det svarta schassit?
    OM det är all black eller ocean spelar ingen roll...
    Kidzshopen tror jag har all black kvar !