• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • bohusbebis
    Lille Mammsen skrev 2011-05-04 19:52:33 följande:
    Vart kan man få tag i sufflettbågar + 2st framhjul till Bee?? ( Ej nya plus modellen)
    kan www.bugababy.com ha? de brukar ha mkt reservdelar
  • Katten77

Funderar på att byta ut min Teutonia Mistral S mot en Bugaboo Frog. Undrar dock hur länge man kan använda Froggen? Min lilla kille är 10 mån nu...

• rivkale
    bohusbebis skrev 2011-05-04 20:14:48 följande:
    kan www.bugababy.com ha? de brukar ha mkt reservdelar
    det ska vara .se
    väntar på Ester! BF 110530.. =D
  • Asereht
    Lille Mammsen skrev 2011-05-04 19:52:33 följande:
    Vart kan man få tag i sufflettbågar + 2st framhjul till Bee?? ( Ej nya plus modellen)
    Kidzshop hade för inte länge sedan så kolla med dem.
    Tistel med fem ♥ sticklingar ♥   Blogg: www.stickig.se
  • Liten Mjau
    Katten77 skrev 2011-05-04 20:25:41 följande:
    Funderar på att byta ut min Teutonia Mistral S mot en Bugaboo Frog. Undrar dock hur länge man kan använda Froggen? Min lilla kille är 10 mån nu...
    Jag bytte min EL mot en Cam när dottern var 8 mån. Hade den tills hon var 2 år och 9 månader. Hade kunnat haft den tills nu (hon är 3 år nu) men stoppade undan den till lillebror i magen.
    Vet inte hur mycket som skiljer mot froggen. Men många säger att Cam:en går att använda tills barnet är 100-110cm. Jag skulle rekomendera  att byta. Speciellt då froggen är sjuk mycket snyggare än Mistralen
  • Tant Pruselius
    Liten Mjau skrev 2011-05-04 21:02:12 följande:
    Jag bytte min EL mot en Cam när dottern var 8 mån. Hade den tills hon var 2 år och 9 månader. Hade kunnat haft den tills nu (hon är 3 år nu) men stoppade undan den till lillebror i magen.
    Vet inte hur mycket som skiljer mot froggen. Men många säger att Cam:en går att använda tills barnet är 100-110cm. Jag skulle rekomendera  att byta. Speciellt då froggen är sjuk mycket snyggare än Mistralen
    frogen är 5cm kortare än camen...i ramen då
  • rivkale

En fråga!

Har ngn testat buggans egen solskärm "Breezy"? Jag har varit igenom ett antal olika solskärmar av olika slag och aldrig hittat ngt bra. Nu blev jag jättesugen på denna då den verkar vara bra på flera sätt.

Om den nu är bra, var kan man köpa den? Vet ngn en sajt utomlands. Jag har ju köpt Donmkeyn precis och vill därför isf köpa den tillhörande solskärmen, så jag måste leta på utländska sajter. Jag har förstått att köper man vagn ifrån USA så måste man betala en massa tull. Hur är det med ngt billigare såsom denna? Finns det en gräns när man måste börja tulla?

väntar på Ester! BF 110530.. =D
  • gavagai
    rivkale skrev 2011-05-04 21:46:27 följande:
    En fråga!

Har ngn testat buggans egen solskärm "Breezy"? Jag har varit igenom ett antal olika solskärmar av olika slag och aldrig hittat ngt bra. Nu blev jag jättesugen på denna då den verkar vara bra på flera sätt.

Om den nu är bra, var kan man köpa den? Vet ngn en sajt utomlands. Jag har ju köpt Donmkeyn precis och vill därför isf köpa den tillhörande solskärmen, så jag måste leta på utländska sajter. Jag har förstått att köper man vagn ifrån USA så måste man betala en massa tull. Hur är det med ngt billigare såsom denna? Finns det en gräns när man måste börja tulla?
    Finns ingen gräns, utan egentligen ska allt kosta, men i praktiken slipper ofta mindre paket med lågt värde igenom, så det är bara att hoppas på det bästa.
  • Katjan

Rivkale- handlar du för max 1400 SEK från ett icke eu-land så slipper du tulla...undantag för parfym, alkohol, tobak. Men momsen ska betalas. Har man tur så slipper man momsen oxå. Får man en gåva från ett icke eu-land som max kostar 500sek så slipper man betala tull och moms.