• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Asereht
    Armani skrev 2011-05-25 11:18:09 följande:
    Hur var det nu då med Bugaboo´s egna sittdyna, är den ngt att ha? Är den bra på att leda bort fukt? Skulle vara kanon att ha något i vagnen i sommar som lilleman inte blir sjöblöt av direkt... Vet att ämnet varit uppe tidigare, men minns inte vad som sas då riktigt Skäms

Sen en fråga till, är det nån som har någon bild på en cam/frog/gecko med brun bas med sittdyna i? Färgen på dynan spelar mindre roll, bara nyfiken på vilka fäger som passar Tungan ute
    Frog med brun cambas och gul dyna.

Vi har inte hunnit använda dynan över sommaren än så jag kan inte svara på huruvida den leder bort fukt eller om barnet blir svettigt. Men de ggr vi använt den hittills har jag inte haft något att klaga på. Jag tycker faktiskt om dynan, funderar på att skaffa en till i annan färg.

http://www.familjeliv.se/hem/asereht/gallery/phpfnjihb.jpg
    Tistel med fem ♥ sticklingar ♥   Blogg: www.stickig.se
  • Lindadjo

Asereht, den ääääär så fin! Hela vagnen alltså, och gula dynan är ju pricken, tillsammans med bågskyddet, över i:etHjärta
    Jag tyckte dynan kändes mysig när jag klämde på din, lite tempurmadrass över den

2010 blev ett bra år! Har +:at
  • LHUF

man bör ha en madrass i sittdelen?  det följde inte med någon i vårat köp på blocket.

Tilde 080319
  • Asereht
    LHUF skrev 2011-05-25 12:13:54 följande:
    man bör ha en madrass i sittdelen?  det följde inte med någon i vårat köp på blocket.

Madrass i sittdelen?
  • Asereht
    Lindadjo skrev 2011-05-25 11:54:07 följande:
    Asereht, den ääääär så fin! Hela vagnen alltså, och gula dynan är ju pricken, tillsammans med bågskyddet, över i:etHjärta
    Jag tyckte dynan kändes mysig när jag klämde på din, lite tempurmadrass över den
    Ja visst påminner materialet/stoppningen om tempur.

Ja visst är den fin! Solig Men den känns ju lite höstig i det utförandet, speciellt med den matchande virkade filten. *s* Men snart så kan jag somra till det lite med annan färg.
  • Kajsan
    Ben10 skrev 2011-05-25 07:44:14 följande:
    Kan ordna en bild men va oxå orolig för det men slappnade av när jag såg orginalkartong i mina ögon oöppnad. All plast o alla detaljer som det står bugaboo på el är deras märke på osv men kan kanske blivit lurad ändå. Några bra grejor man kan kolla på för att utesluta ?!?
    Visa bild så kan vi nog avgöra det.
    Jo just det!
  • Lindadjo
    LHUF skrev 2011-05-25 12:13:54 följande:

Om du menar på den flärpen som går att fälla upp för att sätta sittdelsöverdrag under, så ja. Där ska det vara skumgummi.
  • LHUF
    Asereht skrev 2011-05-25 12:18:14 följande:
    Madrass i sittdelen?
    menar sittdyna 
    Tilde 080319
  • Lindadjo
    LHUF skrev 2011-05-25 13:43:38 följande:
    menar sittdyna
    Det får man köpa till om man vill ha. Inget måste.