• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • bohusbebis
    Fröken Småland skrev 2011-05-24 10:57:58 följande:
    Vilka mått hade ditt paket, minns du det? Ifall man skall skicka något framöver
    Skickade ett Bugaboo Bee m tillbehör, vägde 13,5 kg (får väga upp till 15 kg) och var under 1,2 m långt. Det var bara vikt och längd (inte omkrets) som vårt ombud gick efter. Kostade åxå 280 kr. Med Posten.
  • Ellabay

Oh suck. Ja ja.. Nu har hon som redn skickat den. Vet inte hur hon fick det till 700 kr.

• Fröken Småland
    AnPa skrev 2011-05-24 11:03:36 följande:

Hmm, tror det var 1 meter långt och 104 cm i omkrets. Plockade av hjulen och la de i ett örngott och spände fast i selen i sitsen det vägde 10,6 kilo. Hade det vägt under 10 kilo hade det kostat 230:- Lindade in hela vagnen (först alla chassidelar och handtag, sen hela vagnen några varv) i golvfoam (hade inte någon bubbelplast hemma) och handduk nere vid fotstödet.

På mitt ombud mätte han inte utan använde nog ögonmåttet och vikten på vagnen

bohusbebis skrev 2011-05-24 11:17:38 följande:
    Skickade ett Bugaboo Bee m tillbehör, vägde 13,5 kg (får väga upp till 15 kg) och var under 1,2 m långt. Det var bara vikt och längd (inte omkrets) som vårt ombud gick efter. Kostade åxå 280 kr. Med Posten.
    Hmmm, det är min erfarenhet också att det ligger strax under 300 kr för ett så stort paket men det stämmer ju inte alls med skicka-guiden
  • Fröken Småland
    Ellabay skrev 2011-05-24 11:21:47 följande:
    Oh suck. Ja ja.. Nu har hon som redn skickat den. Vet inte hur hon fick det till 700 kr.
    Det står så när man matar in uppgifterna på Postens hemsida. Jag gjorde det häromdagen och fick samma siffror
  • bohusbebis
    thisissarah skrev 2011-05-24 11:22:10 följande:
    Nån som har beställt från Beba?
    Ja, de är jättebra! Trevliga och tillmötesgående.
  • bohusbebis
    Fröken Småland skrev 2011-05-24 11:23:34 följande:
    Det står så när man matar in uppgifterna på Postens hemsida. Jag gjorde det häromdagen och fick samma siffror
    Gjorde massiva undersökningar i detta, slutade med att jag helt enkelt kollade direkt med ombudet istället för att försöka förstå postens märkliga uträkningssystem på nätet...
  • Fröken Småland
    bohusbebis skrev 2011-05-24 11:29:15 följande:
    Frk Småland, KUL! (aldrig ful)

Jag tror att färgen är lite kul till denimsömmarna, åtminstone de gamla denimfärgerna.