• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • TinkyWinky

frågar här med. är dte dumt o köpa en bugaboo cameleon till en tvååring ? Han är ca 84 cm lång o 10 kilo.. 

٩(͡๏̮̮̃̾͡๏)۶ Kewin 9/7-09 ♥ Http://Heromer.blogg.se
  • AnPa
    TinkyWinky skrev 2011-05-28 15:46:41 följande:
    frågar här med. är dte dumt o köpa en bugaboo cameleon till en tvååring ? Han är ca 84 cm lång o 10 kilo..
    Det tycker jag inte! Min 15 månaders är ungefär lika stor som din 2-åring och jag räknar iskallt med att kunna ha frog (med cameleon-sittdel) tills han är minst 3 år, helst tills han slutar åka vagn
  • Kavat
    AnPa skrev 2011-05-24 19:46:35 följande:
    Du kommer garanterat att kunna använda vagnen till han är 3 år minst. Vår son är 15 månader precis och han är ca 85 cm lång, han sitter bra i frogen, ska byta till en cameleon-ram på den mot hösten/vintern (den är 5 cm längre). Sonen var 72 cm vid 6-månaderskontrollen så han är lång
    Svar till ovanstående.
  • Kavat
    galojj skrev 2011-05-24 19:55:36 följande:
    Min 4 åring sitter bra i camen
    han är 95cm lång och väger 14kg
    tycker din son borde kunna sitta ett tag till, även fast han  är lite större i storlek än vad min var vid den åldern
    Vi använder camen  till våran 2åring som väger 13kg och är strax över 80cm lång
    Svar till ovanstående.
  • Kavat
    Sara E skrev 2011-05-24 20:04:06 följande:
    Våran 2½ åring är ca 85 cm lång ocg väger 13 kg
    Han sitter kanon i camen. Du kommer älska den om du bestämmer dig för en sådan
    Svar till ovanstående.

Försöker läsa ikapp.
  • Kavat
    Fröken Småland skrev 2011-05-24 11:06:54 följande:
    Kul eller ful?
    *duckar* Ful! Snyggare till denim tror jag...
    Men jag gillar inte terrakotta å andra sidan. Knallig orange är snyggare och gladare. Solig
  • Kavat
    AnPa skrev 2011-05-23 20:08:35 följande:

Kolla vilken goding jag fick hem idag

Superfin!

Tror jag behöver sälja den nya Breezen och köpa en bee + istället. Kommer aldrig att kunna vända liten ens här hemma på grusvägen tror jag...
    Fast å andra sidan kommer jag inte kunna ha Been som terrängvagn sen, men tar mindre plats i bilen.. Hm, funderar på att skicka upp min retrosittdel till Lindadjo som verkar ha all tid i världen Drömmerså hon kan sy en fin sittdel istället!

Delikata i-lands problem!
  • Kavat
    mollan nu skrev 2011-05-25 08:26:02 följande:
    och jag har en 19 månaders på 16 kg och 90cm. han får plats under sufletten utan problem men han kommer inte kunna sitta lika länge som sin syster som fick plats till 3½ år. Så kööööp!
    svar till ovanstående.
  • Kavat

Puh! *torkar svetten ur pannan*

Här hade det ju inte hänt någonting nästan... Solig

Måste bara jubla lite över hur smidig buggan är med adaptrar och babyskydd. Åkte buss idag och skulle ha med tre barn, matsäck osv. Tog liten i babyskyddet och när vi gick poängpromenad i terrängen fick han åka Becon och alla väskorna hamnade i buggan/babyskyddet! I love Bugaboo! Solig
    Snacka om att den underlätta vardagen!