• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Dunderklumpen

Hej

Jag är köptankar av en Bugaboo men vet inte riktigt om jag ska slå till på en Frog eller Gecko. Jag har tyvärr inte haft nöjet att se ngn av dem IRL men av det jag luskat från online lutar det mer åt Geckon. Min undran är om det är någon i denna tråden som vet om det är möjligt att fästa en stödbåge i ramen på sittdelen?

Julia 2010-08-08
  • AnPa
    the baby skrev 2011-06-01 09:44:55 följande:
    Jag är inte jättelång, 175 cm, men min sambo är 2 m prick, så för honom skulle en Frog bli för liten. Och han drar ju den ibland ändå... Glad Det var faktiskt en av de saker som gjorde att vi köpte Bubagoo från början, det stora avståndet från handtaget till varukorgen. På t ex Brio Go skulle han sparka in i korgen varje steg, den sitter mycket längre bak. Och Beet funkar också jättebra för honom!
    Oj! Ja då förstår jag
  • AnPa
    Dunderklumpen skrev 2011-06-01 09:58:18 följande:
    Hej

Jag är köptankar av en Bugaboo men vet inte riktigt om jag ska slå till på en Frog eller Gecko. Jag har tyvärr inte haft nöjet att se ngn av dem IRL men av det jag luskat från online lutar det mer åt Geckon. Min undran är om det är någon i denna tråden som vet om det är möjligt att fästa en stödbåge i ramen på sittdelen?
    nix, på geckon kan du inte ha bumpbar.
  • cirkuspuman
    the baby skrev 2011-06-01 09:44:55 följande:
    Jag är inte jättelång, 175 cm, men min sambo är 2 m prick, så för honom skulle en Frog bli för liten. Och han drar ju den ibland ändå... Glad Det var faktiskt en av de saker som gjorde att vi köpte Bubagoo från början, det stora avståndet från handtaget till varukorgen. På t ex Brio Go skulle han sparka in i korgen varje steg, den sitter mycket längre bak. Och Beet funkar också jättebra för honom!
    Det är nog olika Jag trodde att min man var för lång för Froggen oxå men det går jätte bra och han är bara 4 cm kortare än din sambo.
    Jag skulle åka och testa om jag var du Froggen är aningen smidigare tycker jag precis som AnPa säger (vi har cam ram till vår och jag är super nöjd.
    Lycka till  
    cirkuspuman.blogspot.com ♥ (¯`°?.¸ ♥ Nova-04 ♥ Noel-06 ♥ Nelly-07 ♥ Neo-11 ♥ ¸
  • the baby
    cirkuspuman skrev 2011-06-01 10:09:20 följande:
    Det är nog olika Jag trodde att min man var för lång för Froggen oxå men det går jätte bra och han är bara 4 cm kortare än din sambo.
    Jag skulle åka och testa om jag var du Froggen är aningen smidigare tycker jag precis som AnPa säger (vi har cam ram till vår och jag är super nöjd.
    Lycka till  
    Ja, det kanske skulle gå. Men vi är så himla nöjda med våran cameleon, jag var mest bara nyfiken på skillnaderna mellan Frog och Cam. Glad Nu blir det inga fler vagnar för oss på ett tag!
  • Dunderklumpen
    AnPa skrev 2011-06-01 10:03:27 följande:
    nix, på geckon kan du inte ha bumpbar.
    Tack för ditt snabba svar
    Julia 2010-08-08
  • standby
    thisissarah skrev 2011-05-31 08:52:41 följande:
    Nån som har en bild på hur Tullsa regnskydd sitter på camen?
    OBS! Resåren har gett sig, är inte så sladdrig i nyskick. Knöligt är det oxå

• annat82
    the baby skrev 2011-06-01 10:13:33 följande:
    Ja, det kanske skulle gå. Men vi är så himla nöjda med våran cameleon, jag var mest bara nyfiken på skillnaderna mellan Frog och Cam. Glad Nu blir det inga fler vagnar för oss på ett tag!
    Äh, man bara nästan behöver en Frog också

Vi har en Frog/Cam, frogchassi, resten Cam, hos mina föräldrar som de får köra. De får inte köra min Cam
    Själv stör jag mig faktiskt på att handtaget inte är höj/sänkbart. Tycker Frogen är ett par centimeter för låg och jag har för lätt att gå med lite böjd rygg istället.
    En fördel för oss är att jag och sambon är lika långa, skiljer 2 cm, 170 cm är jag och tycker ändå Frogen är precis för låg, men det är mycket smaksak.
    Lite lättare kanske frogen är och svänger lite lättare, men tycker faktiskt inte det är så stor skillnad så jag föredrar ändå Camen.
    Och som sagt ovan fördel om man köper begagnat så kan inte frog börja glida i handtaget
  • thisissarah
    standby skrev 2011-06-01 10:19:20 följande:
    OBS! Resåren har gett sig, är inte så sladdrig i nyskick. Knöligt är det oxå

Tack för bilden!
    Har ett regnskydd från Emmaljunga men när man har sittdelen på fullt sittläge så hänger regnskyddet ner på marken, sjukt irriterande. Hur sitter universalregnskyddet då?