• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Ellisizza

Jag undrar hur man lyckas vika fram sitsen när man ska fälla ihop bee+ och har sitsen vänd mot sig? När jag ska ändra lutning på ryggstödet går det jättebra när jag bara trycker upp den vita "knappen" på baksidan. Men även om jag trycker upp "knappen" jättenoga får jag inte fram sitsen så att den blir parallell med handtaget så att jag kan fälla vagnen. Får bara sitsen att hamna rakt upp. Sen är det stopp!

HUR i hela friden gör man?? Någon som har något tips? Ibland lyckas jag men då trycker jag upp den vita grejen och lirkar hit och dit och så pang så åker det fram. Sen nästa gång går det inte! HJÄÄÄÄLP {#lang_emotions_smile}

• zasata
    Ellisizza skrev 2010-04-21 21:34:30 följande:
    Jag undrar hur man lyckas vika fram sitsen när man ska fälla ihop bee+ och har sitsen vänd mot sig? När jag ska ändra lutning på ryggstödet går det jättebra när jag bara trycker upp den vita "knappen" på baksidan. Men även om jag trycker upp "knappen" jättenoga får jag inte fram sitsen så att den blir parallell med handtaget så att jag kan fälla vagnen. Får bara sitsen att hamna rakt upp. Sen är det stopp! HUR i hela friden gör man?? Någon som har något tips? Ibland lyckas jag men då trycker jag upp den vita grejen och lirkar hit och dit och så pang så åker det fram. Sen nästa gång går det inte! HJÄÄÄÄLP
    har du dragit upp rygstödet? Fäll ner det i så fall.
    Sen fick jag släppa i det läget, och göra igen.
  • Ellisizza
    zasata skrev 2010-04-21 21:39:37 följande:
    har du dragit upp rygstödet? Fäll ner det i så fall. Sen fick jag släppa i det läget, och göra igen.
    Har testat lite olika. Ibland funkar det om jag fäller upp och ner ett par gånger och provar igen. Men jag vill ju att det ska funka varje gång. Lite pinsamt när man ska visa hur enkel vagnen är och sen står man där och fäller upp och ner ryggstödet för att till sist lyckas få fram det..
  • LR75
    mollan nu skrev 2010-04-21 20:58:06 följande:
    vi kan väl skriva kommentarer i hans blogg?
    jag gjorde det, vi får se om det resulterar i något.
  • LR75
    Noas mamma skrev 2010-04-21 22:25:42 följande:
    blogg.aftonbladet.se/pappabloggen/2009/07/min...#comments Här ser man på 2 bilder hur han hade sufletten med liggdelen, alltså fästena innåt i vagnen. Han hade så hela tiden som han hade liggdelen på
    dom ändrade väl mot slutet om jag inte minns fel.

men nu, jag vet inte hur han har lyckats...fäst det på chassit/styret liksom.

karln är inte klok....
  • Fröken Småland

Jag och Zasata diskuterade på ett annat ställe hur man tar bort selen på Bee för att få dit en dyna el dyl och jag svarar här också ifall det är av intresse för fler.

Jag klippte helt sonika av selbanden och satte dit spännen istället. OBSERVERA att jag skall byta ut spännena till spännen med rätt bredd så snart jag kommer till en affär som har sånt i sortimentet. De jag satte dit satt på en gammal axelrem och är varken snygga eller rätt storlek men de fyller sin funktion tills vidare.

Så här ser selen ut i fempunktsutförande. Jag tog till min allra snällaste modell för övrigt

Och så här använder jag selen, dvs bara som midjebälte.

Fast för det mesta använder vi inte sele alls utan det är mest när vi är någonstans där det är väldigt dumt att han klättrar ur och springer iväg (vilket han gärna gör). Då petar jag bara ned de tre selbanden i extratyget under rumpan så slipper han sitta eller ligga på något hårt och/eller knöligt.

Men den allra främsta anledningen till att jag kapade selen är för att jag tycker det är orimligt meckigt att sätta dit och ta bort en dyna eller ett överdrag. Man måste nämligen lösgöra hela selen nedtill och trä igenom tyget (ungefär som på en bilbarnstol) för att sätta dit en dyna om man vill kunna använda selen. Man tar loss de nedre selbandsspännena på ryggen genom att knäppa loss dem mellan tyg och ryggplattan och sen peta ut dem genom sitt eget hål. Sen vinklar man dem så att de går att trä igenom hålet och kommer ut på framsidan. Fast mitt tips är att kolla i instruktionsboken för lite bättre förklaring

• Stargirl
    Ellisizza skrev 2010-04-21 21:34:30 följande:
    Jag undrar hur man lyckas vika fram sitsen när man ska fälla ihop bee+ och har sitsen vänd mot sig? När jag ska ändra lutning på ryggstödet går det jättebra när jag bara trycker upp den vita "knappen" på baksidan. Men även om jag trycker upp "knappen" jättenoga får jag inte fram sitsen så att den blir parallell med handtaget så att jag kan fälla vagnen. Får bara sitsen att hamna rakt upp. Sen är det stopp!HUR i hela friden gör man?? Någon som har något tips? Ibland lyckas jag men då trycker jag upp den vita grejen och lirkar hit och dit och så pang så åker det fram. Sen nästa gång går det inte! HJÄÄÄÄLP
    Du ska bara trycka upp den ngn mm. Inte hela vägen, bara liiiite grann och sedan känner du när det blir friläge och du kan föra fram sitsen.
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21