• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • rosenkind
    Noas mamma skrev 2010-04-20 22:52:43 följande:
    Bee med Hobo, dock utan jujubee fästen. Jag tyckte att det funkade riktigt bra! men rekomenderar jujubee fästen istället för hobons egna, för då glider den ner som på bilden!
    Tack för bilderna! Beställde en Hobo dots...nu ska jag bara beställa en Bee+ också
    ** carpe diem **
  • stinamaria
    Noas mamma skrev 2010-04-21 01:00:48 följande:
    vad ska du rengöra? hela vagnen? hjul, chassi å ram kan man använda vatten å diskmedel eller annan rengöringsmedel. tänk på att inte ha för mycket vatten å medel på delarna med skumgummi då dom kan torka ut och spricka. smörj hjulen efteråt! basklädsel tvättas i maskin 40 C tvättmedel inte sköljmedel
    30 grader!!
  • daniels baby
    Fröken Småland skrev 2010-04-20 09:16:52 följande:
     Jag vågar nog påstå att jag har smak och min klädsel hänger inte.
    Det låter bra!
    Ja g ska kolla på den IRL å se hur allt sitter. nu vet jag att det är en frog ram med cam klädsel och sen en frog liggdel,
    SPännande att se!
  • daniels baby
    Xst skrev 2010-04-19 22:25:09 följande:
    Carmram = CamklädselFrogram = Frogklädsel
    jo sånt enkel matte förstår jag oxå men har sett och hört tidigare att det går att mixa.
    Men Fröken småland gav mig ett bra svar.
  • Onyxia
    Bellbox skrev 2010-04-18 13:09:47 följande:
    MEN är det inte just sol-suffletten vars "luftgaller" klibbar ihop sig om man kör i maskin?? Eller har jag fel? Har för mig att det var enbart handtvätt? (rätta mig gärna!)
    Körde min i maskin i alla fall (ihop med åkpåsen som är i samma färg) och det var inga problem. Båda är nu som nya! :D
  • zasata

jag brukar göra rent med grönsopa. lutar gott sen med

Nu har min bee kommit.. men jösses vad jobbigt att få ihop den
    hur tar man ut ryggstödet och sittdelen till det längre? och hur sätter man på sufletten *noll koll*

• Fröken Småland
    zasata skrev 2010-04-21 09:39:42 följande:
    jag brukar göra rent med grönsopa. lutar gott sen med Nu har min bee kommit.. men jösses vad jobbigt att få ihop den hur tar man ut ryggstödet och sittdelen till det längre? och hur sätter man på sufletten *noll koll*
    Man tar tag i yttre resp övre delen och drar rakt ut bara för att förlänga sitsen och ryggen. Suffletten sitter fast i små clips som man skjuter in mellan klädseln och ryggplattan, du får leta efter ett litet ingångshål i plasten. Messa mig om du inte hittar så kan jag fota med mobilen.
  • han

hej alla experter :)
    ni som INTE använder bb´s egna regnskydd- vad skulle ni rekomendera istället? helst ett som passar både ligg o sittvagn o tar liten plats :)

• Equal

Jag sitter och har lite smått ångest, jag har nu en Vigour 4 (ja usch så jag svär) o ska sälja den, måste ha en ståbräda och kan inte ha en bra ståbräda på den.
    Jag älskar min Vigour 4. jaa faktiskt, och min dotter sover sjukt bra i den. Så frågan är kommer dottern älska en Bugga lika mycket och kommer även jag det tror ni?

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21