• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • magicadespell

Wiii hämtade ut min begagnade frog idag....ååå vilken fröjd! Sonen fnittrade när vi swirvlade runt i vardagsrummet.

Jag har för mig att den här frågan redan är besvarad, ber om ursäkt för det: men handtaget är lite glappigt - är det del av fjädringen?

Om man byter vissa reservdelar till cam - måste man byta allt då eller är de relativt kompatibla?

• HopeSoon

Fyyy 17 vad snygga vagnar i bildtråden :) Ojojoj nu har jag att tänka på. En sak jag la märke till är att många kör med andra märken på åkpåsen än Bugaboo. Men jag har även hört att det ska bli för trångt. Vad har ni för erfarenhet av detta? 
    Jag hade tänkt mig en Voksi Classic. Inte mini utan den vanliga. Vill ju gärna ha en varm då babyn kommer vara liten i vinter.  

• annat82
    HopeSoon skrev 2011-06-08 21:38:48 följande:
    Fyyy 17 vad snygga vagnar i bildtråden :) Ojojoj nu har jag att tänka på. En sak jag la märke till är att många kör med andra märken på åkpåsen än Bugaboo. Men jag har även hört att det ska bli för trångt. Vad har ni för erfarenhet av detta? 
    Jag hade tänkt mig en Voksi Classic. Inte mini utan den vanliga. Vill ju gärna ha en varm då babyn kommer vara liten i vinter.  
    Har själv inte så många bilder i tråden än :-/ hinner aldrig fota
    Har både bugaboo-åkpåse och andra. Tycker mest det är kul att variera och växla lite. Finns så många andra underbara åkpåsar. Dotter är bara 1,5 år så har inte märkt att någon är för liten och hon är så varm av sig så nästa vinter tror jag inte ens hon vill använda åkpåse längre. Framförallt tycker jag bugaboos egen sitter bättre då den är formsydd efter vagnen och har en ficka man kan sticka in sittplattan i, åker aldrig ned.
    Men som sagt omväxling behöver jag
  • Asereht
    HopeSoon skrev 2011-06-08 21:38:48 följande:
    Jag har förstås inte testat med voksi men jag har haft Elodies åkpåsar i froggen och det har funkat utmärkt.

Vår grabb är född i februari och i liggdelen hade vi en tjock lammskinnsåkpåse.
    Tistel med fem ♥ sticklingar ♥   Blogg: www.stickig.se
  • Mamma Bondesson
    standby skrev 2011-06-08 18:09:49 följande:
    Myggnätet så klart... Har ej anv det ännu. UV-skyddet sitter dock riktigt tight.
    Ja, det gör myggnätet med. Tack fär alla svar! Får se om jag kan kolla på den i butik kanske och sen bestämma om man ska köpa den.
  • HopeSoon
    annat82 skrev 2011-06-08 21:44:34 följande:
    Har själv inte så många bilder i tråden än :-/ hinner aldrig fota
    Har både bugaboo-åkpåse och andra. Tycker mest det är kul att variera och växla lite. Finns så många andra underbara åkpåsar. Dotter är bara 1,5 år så har inte märkt att någon är för liten och hon är så varm av sig så nästa vinter tror jag inte ens hon vill använda åkpåse längre. Framförallt tycker jag bugaboos egen sitter bättre då den är formsydd efter vagnen och har en ficka man kan sticka in sittplattan i, åker aldrig ned.
    Men som sagt omväxling behöver jag
    Ja visst är det kul med lite variation? Det tycker jag med :) Ja jag kan ju tänka mig att deras egen sitter allra bäst.. kanske blir så att jag är tvungen att skaffa två åkpåsar då.. minst! ;)
    Asereht skrev 2011-06-08 21:50:15 följande:
    Jag har förstås inte testat med voksi men jag har haft Elodies åkpåsar i froggen och det har funkat utmärkt.

Vår grabb är född i februari och i liggdelen hade vi en tjock lammskinnsåkpåse.
    Jag tror Elodies påsar är i ungefär samma storlek som Voksi så om det funkar och ser bra ut så borde det ju gå bra..

Tack för era snabba svar :)