• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • passau
    magicadespell skrev 2011-06-09 09:47:22 följande:
    Min frogga är frambromsad, och jag vill byta ut framhjulen. Men det verkar bara gå få tag på obromsade framhjul...då har jag ju ingen broms? Hur lösa detta smidigt?
    jag köpte en liknande men hittade ingen lösning så jag lämnade tillbaka den då säljaren "missat" att tala om avsaknaden av fotbroms...
    men jag frågade på ett par cykelaffärer och i en barnaffär men dom hade ingen lösning...
    så jag tror att man antingen får vara extremt kreativ eller köpa nytt chassi
  • passau
    Joddan skrev 2011-06-09 13:14:05 följande:
    Av ren nyfikenhet. Hur ser bromsen annars ut? På vänster sida?
    finns ingen broms alls! inget handtag liksom...
    man fä´ller ner en liten grej (som inte låste iaf) över hjulet, en på varje hjul...
  • Joddan

Passau
    Fy vad jobbigt! Nä då är jag glad för min frog

Angående frog suflett på gecko så borde man ju byta ut bågarna mot frog men behålla geckofästena som de är. Eller hur?

• Dunderklumpen
    Fröken Småland skrev 2011-06-09 12:21:26 följande:
    Gecko med Frogklädsel:

Gecko med Gecko-klädsel:
    Men kolla! Det ser t.o.m. snyggare ut med Frog klädseln, Geckons egna klädsel ser lite "hängig" ut.

Hur upplevde du det? Du som ändå verkar vara ganska kräsen med saker och ting, satt klädseln snyggt?
    Julia 2010-08-08
  • Fröken Småland

Haha, jag är tvärtom väldigt o-kräsen faktiskt. Tyvärr minns jag inte riktigt vad jag tyckte, jag använde den aldrig utan fotade bara. Kanske att jag hade lite dubier gällande vinkeln på sittläget, känns som att Frogen lutar mer. Bilden ljuger dock lite eftersom Frog-klädseln är dubbelt tyg hela vägen.

• OsynligtSmåkryp

OsynligtSmåkryp skrev 2011-06-09 12:15:03 följande:
    Nu har jag hämtat ut sufletten, kom ett SMS direkt efter att jag beklagat mig här.

Men ska sufletten sitta säckigt? Eller ja, slapparen än vanliga sufletter? Får inte den rak och fin trots att jag sätter på samma vis som vanligt...
    Puffar och bifogar bild:
  • AnPa

Osynligtsmåkryp: sommarsufletten i canvas är väldigt skrynklig till en början. Vi har iofs bara vår ett par dagar och på frog så där sitter den säckigare eftersom att ramen är kortare. Min gissning är att den sitter säckigare för att nätet inte ger samma stadga som canvas. Skrynkligheten kan botas för det mesta med att gå loss med en blomspruta

• OsynligtSmåkryp

Anpa! Tack för ditt svar! Får se om den rätar ut sig, vanliga sufflan sitter ju sååååå mycket snyggare!