• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Dunderklumpen
    zasata skrev 2011-06-09 10:24:25 följande:
    Nu har jag bara den vanliga geckoklädsen, men den e lite blekt. På Kidzshopen sa dom att Frog satt bra på gecko med då gecko är mindre, men funderar på vilka pinnar man har till deras sufletter? inte fått hem suflett än, men vill ju ha allt redo
    Fröken Småland skrev 2011-06-09 10:05:36 följande:
    Du skall använda Cameleonpinnar och behålla dina Gecko-fästen. Frog skall inte blandas in alls

P.s. Inga fler inlägg i bildtråden *varnar strängt* Vill du ha svar på frågor så fråga här. Jag har tyvärr inte svaret på din fråga för övrigt, men kanske någon annan har?
    Fast Kidz sa att frog satt bra på gecko?

Kan du inte visa en bild när du testat frog sufflan på din Gecko?

Som nybliven Gecko ägare är jag sjukt nyfiken på alla typer av tips för pimpning ;)
    Julia 2010-08-08
  • zasata
    Joddan skrev 2011-06-09 13:19:40 följande:
    Passau
    Fy vad jobbigt! Nä då är jag glad för min frog

Angående frog suflett på gecko så borde man ju byta ut bågarna mot frog men behålla geckofästena som de är. Eller hur?
    hur får man tag i frog pinnar då? *känner mig som ett frågetecken*
  • jobbel
    Fröken Småland skrev 2011-06-09 12:22:31 följande:
    Och dagens projekt. Inte så illa pinkat va?

åh så snyggt! O vilken bra idé! 
  • magicadespell
    passau skrev 2011-06-09 13:14:22 följande:
    jag köpte en liknande men hittade ingen lösning så jag lämnade tillbaka den då säljaren "missat" att tala om avsaknaden av fotbroms...
    men jag frågade på ett par cykelaffärer och i en barnaffär men dom hade ingen lösning...
    så jag tror att man antingen får vara extremt kreativ eller köpa nytt chassi
    mm i det här fallet stod det tydligt i annonsen, det slog mig en kort sekund innan köpet att det kanske är något med det haha...sen förträngde jag det eller nåt. Jaja, det är ok...hjulen är inte helt körda ännu...och jag ska ha den som extra vagn (iofs är jag så förälskad efter endast en tur i vardagsrummet att jag nog kommer använda den till 100%...) eller så byter jag chassi helt enkelt...för om jag förstått det rätt kan jag bara flytta över alla frogdelar till ett nytt cam-chassi?

Då får jag bakbroms på köpet eller? 
    precis som ovan...när behöver man nya framhjul? *jag = bugaboo-noob* 
  • Asereht
    AnPa skrev 2011-06-09 14:24:14 följande:
    Frog- och camsuflettpinnar är samma! Det är därför man bara måste byta till camfästen om man ska ha en camsuffla på frog
    Exakt.
    zasata skrev 2011-06-09 14:18:33 följande:
    hur får man tag i frog pinnar då? *känner mig som ett frågetecken*
    Du kan fråga mig.
    Tistel med fem ♥ sticklingar ♥   Blogg: www.stickig.se
  • Joddan
    AnPa skrev 2011-06-09 14:24:14 följande:
    Frog- och camsuflettpinnar är samma! Det är därför man bara måste byta till camfästen om man ska ha en camsuffla på frog
    Ahaaaa... Man lär så länge man lever...
    Silas 2009-03-03 Lillasyster Lily bf 2011-04-20 minigard.blogspot.se
  • Joddan
    magicadespell skrev 2011-06-09 15:57:12 följande:
    mm i det här fallet stod det tydligt i annonsen, det slog mig en kort sekund innan köpet att det kanske är något med det haha...sen förträngde jag det eller nåt. Jaja, det är ok...hjulen är inte helt körda ännu...och jag ska ha den som extra vagn (iofs är jag så förälskad efter endast en tur i vardagsrummet att jag nog kommer använda den till 100%...) eller så byter jag chassi helt enkelt...för om jag förstått det rätt kan jag bara flytta över alla frogdelar till ett nytt cam-chassi?

Då får jag bakbroms på köpet eller? 
    precis som ovan...när behöver man nya framhjul? *jag = bugaboo-noob* 
    Du kan ju beställa nytt frogchassi annars, som jag tycker är bättre eftersom man inte riskerar att få ett "glappande" chassi. De "nyare" froggarna har ju bakbroms också, precis som cameleonchassit.
    Silas 2009-03-03 Lillasyster Lily bf 2011-04-20 minigard.blogspot.se
  • the baby
    Fröken Småland skrev 2011-06-09 12:22:31 följande:
    Och dagens projekt. Inte så illa pinkat va?

Men åååå, vad fint!! Det där kanske man ska ge sig på... vore ju snyggt med en helrosa Bee... Eller röd. Eller lila.... Skrattande