• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • FruFA79

Hlet ärligt, vad tycker ni...?
    Köpte en Cameleon mars -09, som jag använt till vår son i nästan 2 år. Dock varit snäll mot vagnen, så allt ser bra ut.... Nu till frågan. Har en Brio Sitty och en MacLaren också, men sonen åker aldrig vagne längre 2,5 år gammal så Bugaboon använts inte alls längre...
    Vi planerar ett syskon om ca 2 år, 4 år mellan syskonen, skall man spara Cameleonen till syskonet tyckrer ni??
    Eller sälja nu??
    Tyck till!!

• Sweetheartno1

FruAhlander: Jag sålde våra vagnar och köpt en ny till bebis !

• magicadespell

Å tack Joddan, såklart smidigast med frog-chassi...var köper man sånt förutom begagnat marknaden? Kidzshop? Finns det fler ställen?

• Fröken Småland
    Joddan skrev 2011-06-09 18:11:48 följande:
    Passar någon "pall" på nya Ståbrädan? Någon som vet?
    Nej, jag tror tyvärr inte det.
  • Mina Älskungar

Skulle behöva en stolsram till Cam. Vad är okey att betala för det begagnat? Är det halva priset eller? Bor i Stockholm.

• Fröken Småland
    Mina Älskungar skrev 2011-06-09 19:22:44 följande:

Skulle behöva en stolsram till Cam. Vad är okey att betala för det begagnat? Är det halva priset eller? Bor i Stockholm.

Nä, det brukar ha bra andrahandsvärde. Skulle inte tro att du hittar billigare än 800 kr.
  • OsynligtSmåkryp

Men alltså...Jag blir galen om det är så att solsufletten ska hänga så som den gör! Det ser skitfult ut!

Jag tänker byta tillbaka till vanliga sufflan istället för det ser verkligen trist ut...Någon med än Anpa som vet om dom ska hänga i mitten när den är utspänd? Vanliga sufletten är ju liksom rak och spänd. Hittar inga bilder som jag kan jämföra med heller.

• jobbel

måste fråga er som verkar ha koll på olika klädslar och byten mellan modeller och så... Har en Bee som jag är jättenöjd med men skulle vilja ha en bumperbar och en sån där tygbit ner mellan benen så inte sonen hoppar ur direkt. Just nu är det jättesvårt att hålla fast honom och få fast selen. Är det någon som vet om det går att fixa? Tyget borde ju vara rätt lätt, men själva bygeln? Vill ju dessutom ha honom bakåtvänd...

• zasata
    AnPa skrev 2011-06-09 14:24:14 följande:
    Frog- och camsuflettpinnar är samma! Det är därför man bara måste byta till camfästen om man ska ha en camsuffla på frog
    okej men frog sufletten är inte för liten för cam pinnar då?