• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • imaj
    Melvinsmamma skrev 2011-06-20 14:48:12 följande:
    Hej!

Har en liten fråga ang gecko, skulle en cameleon ram passa på geckon? Hur tycker ni en gecko är jämfört med cam? Har nämligen nyss sålt min cam för förmån åt en bee men börjar ångra att jag gjorde mig av med camen o funderar på eventuellt en beg gecko..

Tacksam för svar, e smått förvirrad..
    Melvinsmamma skrev 2011-06-20 14:49:51 följande:
    Och kan man ha en cam ram på en frog?
    Nej cameleonramen passar inte på gecko men den passar på en frog. I övrigt har jag ingen erfarenhet om hur den är men personligen skulle jag hellre satsa på en beggad frog än en gecko.
  • Dunderklumpen
    Melvinsmamma skrev 2011-06-20 14:48:12 följande:
    Hej!

Har en liten fråga ang gecko, skulle en cameleon ram passa på geckon? Hur tycker ni en gecko är jämfört med cam? Har nämligen nyss sålt min cam för förmån åt en bee men börjar ångra att jag gjorde mig av med camen o funderar på eventuellt en beg gecko..

Tacksam för svar, e smått förvirrad..
    Som jag förstått det passar inte Cam ram på Geckon.

Jag har aldrig ägt en Cam men är stolt ägare till en Gecko och jag älskar den! Maken och jag är nästan lika långa så att handtaget inte går att justera gör oss ingenting. Dottern har en ovana av att lägga fötterna uppe på bumperbaren så att den saknas är ingen sorg heller :)

Geckon är dessutom något kilo lättare än Camen.
    Julia 2010-08-08
  • TinkyWinky
    eternalstar skrev 2011-06-20 14:13:56 följande:
    Jag behöver hjääälp! Har precis bokat en ny ozone, MEN en CAM med svart chassi är ju bara mycket läckrare!!! Är detta ett bra pris? www.blocket.se/vi/33921466.htm
    Har haft en ozone o skulle INTE köpa den. Då sittdelen e super varm på sommaren, min son kunde sitta med bara blöja o blev ändå genom blöt o då kunde det va 25 grader ute. plus den e knivig o fälla. man måste lixom stå bakom ryggen o dra i två sk snören.. krångligt. sj fick jag byta chassit , eller den del som har med fällningen o göra då den haka upp sig o ja ej kunde ha det mittersta läget utan bara fullt sittläge om sonen ej luta sig för mkt och fullt liggläge.. annars e deras sittdel go och ombonad men för varm. som liggdel med city korg blir dte ju som nitron.. super :)) dte enda ja kan anmärk på då, har haft 2 nitro o en oxon då med de små svängbara hjulen, e att de är värdelösa o låsa, hela vagnen sk vobblar..

så en cam hade jag tagit. sålde nu min elfte vagn o ska köpa min tolfte o sista då sonen  snart e 2 år men en liten tvååring.. hoppas att detta blir den vagn jag har lkängt. har beställt en bugaboo cameleon :)
    ٩(͡๏̮̮̃̾͡๏)۶ Kewin 9/7-09 ♥ Http://Heromer.blogg.se
  • Melvinsmamma
    Dunderklumpen skrev 2011-06-20 14:55:14 följande:
    Som jag förstått det passar inte Cam ram på Geckon.

Jag har aldrig ägt en Cam men är stolt ägare till en Gecko och jag älskar den! Maken och jag är nästan lika långa så att handtaget inte går att justera gör oss ingenting. Dottern har en ovana av att lägga fötterna uppe på bumperbaren så att den saknas är ingen sorg heller :)

Geckon är dessutom något kilo lättare än Camen.
    Oki, jaha handtaget går ej att ändra? det visste jag inte..vi är väldigt långa, jag 175cm o fästmannen 183cm, blir handtaget för lågt då?

Sonen är ett år, rätt så lång för sin ålder, hur länge tror du han kommer kunna ha en gecko? Är det någon "årsmodell" man ska passa sig för?

Det är ju bra att den är lättare =) Inte för att en cam är "tung" ;)
  • Melvinsmamma
    imaj skrev 2011-06-20 14:54:10 följande:
    Melvinsmamma skrev 2011-06-20 14:49:51 följande:
    Och kan man ha en cam ram på en frog?
    Nej cameleonramen passar inte på gecko men den passar på en frog. I övrigt har jag ingen erfarenhet om hur den är men personligen skulle jag hellre satsa på en beggad frog än en gecko.
    Ok tack för svar! Är mest beg geckos ut nu vad jag märkt iaf, endast en beg frog som jag mailat på idag, får se om den finns kvar..
  • imaj
    Melvinsmamma skrev 2011-06-20 15:13:46 följande:
    Oki, jaha handtaget går ej att ändra? det visste jag inte..vi är väldigt långa, jag 175cm o fästmannen 183cm, blir handtaget för lågt då?

Sonen är ett år, rätt så lång för sin ålder, hur länge tror du han kommer kunna ha en gecko? Är det någon "årsmodell" man ska passa sig för?

Melvinsmamma skrev 2011-06-20 15:15:38 följande:
    Ok tack för svar! Är mest beg geckos ut nu vad jag märkt iaf, endast en beg frog som jag mailat på idag, får se om den finns kvar..
    Okej, tycker dock det är bättre ändå att vänta på en Frog just för att du senare kan byta till en camram om du vill ha lite större sittdel . Handtaget är ju inte justerbart på Frog heller utan fast. Det är bara Cameleon och Bee som har höj- sänkbart handtag.
  • Melvinsmamma
    imaj skrev 2011-06-20 15:32:02 följande:
    Melvinsmamma skrev 2011-06-20 15:15:38 följande:
    Okej, tycker dock det är bättre ändå att vänta på en Frog just för att du senare kan byta till en camram om du vill ha lite större sittdel . Handtaget är ju inte justerbart på Frog heller utan fast. Det är bara Cameleon och Bee som har höj- sänkbart handtag.
    Ok tack för ditt svar. Ska definitivt överväga de båda vagnarna men som du säger så låter ju frog snäpet bättre än gecko..Hmm får se vaddet blir för något =)
  • eternalstar

Tinkywinky: jag har haft en Nitro som jag var jättenöjd med i två år, sen började den bli så skruttig så nu är den såld! Nitron är den enda vagnen som fått stanna så länge och då är jag inne på min 16:e... Tänkte därför att ozonen skulle va kkul att prova på, men när du säger som du gör blir jag osäker!! Hade en Bugaboo cam 06:à men den var så skranlig i chassit och nu blir jag rädd att kommer att tycka en nyare cam oxå känns ranglig.. Hmm.. Jag är iaf VÄLDIGT nöjd med min Bee+ som står hemma.. Åh så jobbigt att bestämma sig!! Har inte sovit ordentligt på flera nätter... Haha

Thea -08, Majken -09 & bebis BF Juli -11
  • Dunderklumpen
    Melvinsmamma skrev 2011-06-20 15:13:46 följande:

Jag är 175 cm och maken är 178 cm och för oss funkar det fint

Här är Julia i Geckon (väldigt upptagen med spännet :) )

Hon är 74 cm och 10 månader

Julia 2010-08-08
  • TinkyWinky
    eternalstar skrev 2011-06-20 15:53:09 följande:
    Tinkywinky: jag har haft en Nitro som jag var jättenöjd med i två år, sen började den bli så skruttig så nu är den såld! Nitron är den enda vagnen som fått stanna så länge och då är jag inne på min 16:e... Tänkte därför att ozonen skulle va kkul att prova på, men när du säger som du gör blir jag osäker!! Hade en Bugaboo cam 06:à men den var så skranlig i chassit och nu blir jag rädd att kommer att tycka en nyare cam oxå känns ranglig.. Hmm.. Jag är iaf VÄLDIGT nöjd med min Bee+ som står hemma.. Åh så jobbigt att bestämma sig!! Har inte sovit ordentligt på flera nätter... Haha
    samma här. har oxå soviut dåligt flera nätter pga alla vagnar ;) SKönt att man ej är det enda som har beslutångest men nu hoppas ja bara bli nöjd med camen :)
    ٩(͡๏̮̮̃̾͡๏)۶ Kewin 9/7-09 ♥ Http://Heromer.blogg.se