• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Melvinsmamma
    Dunderklumpen skrev 2011-06-20 21:59:32 följande:
    Melvinsmamma: Camens sittöverdrag funkar inte då Gecko chassit är kortare, beträffande varukorgen så har jag faktiskt ingen aning

Ang suffletten så har jag för mig att det räcker med att byta bågarna.
    Oki då vet jag det iaf, tack!
  • Primrose
    Lillla My skrev 2011-06-19 06:56:41 följande:
    Den gamla Beeväskan passar inte till Cameleon. Bara till Bee och Bee+.
    Tack för svaret, det var så jag trodde att det var.
  • Dofsing

Hej!
    Jag behöver ett snabbt svar.
    Har hittat en begagnad Bugaboo på nätet men chassit är en 08 och de har problem med att det glappar.
    Kan jag om jag köper den begagnad reklamera detta till Bugaboo nu eller är det för sent. Någon som vet?
    Tacksam för snabba svar! 

• Ms Kanga
    Dofsing skrev 2011-06-21 10:09:13 följande:
    Hej!
    Jag behöver ett snabbt svar.
    Har hittat en begagnad Bugaboo på nätet men chassit är en 08 och de har problem med att det glappar.
    Kan jag om jag köper den begagnad reklamera detta till Bugaboo nu eller är det för sent. Någon som vet?
    Tacksam för snabba svar!
    Det är bara första ägaren som har reklamationsrätt och den gäller i 2 år
    Mina ljuvliga pojkar Junior 071017 & Turbo 100726
  • Dofsing

Ok, tack!

En annan fråga. Om ni skulle köpa en begagnad Bugaboo skulle ni då välja en med det "gammla" chassit eller det nya?
    Jag har hittat en från 2006 som är mkt lite använd men är den kanske för gammal? Är det något viktigt som har ändrats genom åren på vagnarna?
    Vilken årgång skulle ni köpa? Eller vilken skulle ni inte köpa?

Tack! 

• Fröken Småland

Jag skulle välja gamla, absolut.
    Sen vill jag säga att jag tycker att sittdelstopparna funkar även på Geckon och Frogen. Lite långa men det är bara att peta under extratyget under sitsen.

• Asereht

Håller med frk S, jag har en Frog och sittdelstopparna dvs överdragen funkar utmärkt.

• Planon

Akutsvar tack! Hur vet jag att toppsettet är äkta? Ev köp på g!! Tacksam för svar

• HA82

Reklamerade liggdelslocket till babytrader och fick ett nytt på posten idag, behövde inte ens skicka in det trasiga, snacka om bra service.
    Passade också på att beställa en organizer då vi väntar syskon och vår skötväska redan är sprängfull med ett barn, tänkte ha organizern till blöjor, våtservetter och ombyten och så ha den andra till mat, leksaker och annat nödvändigt i den större väskan. Fick den idag och den verkar super, ganska liten men kan tänka mig att den rymmer mkt.